ダウンロード数: 5609

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
06_hatano.pdf430.21 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <研究ノート> 自己調整学習の有効性と検討課題及び大学教育への導入についての一考察
その他のタイトル: <Research Note> A Discussion of the Effectiveness of and Subject of Future Investigation about Self-regulated Learning, and Introduce It to Higher Education
著者: 畑野, 快  KAKEN_name
著者名の別形: HATANO, Kai
キーワード: 自己調整学習
学生の学習へのアプローチ
学習方略
Self-Regulated Learning
student approaches to learning
learning strategy
発行日: 1-Dec-2010
出版者: 京都大学高等教育研究開発推進センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 16
開始ページ: 61
終了ページ: 72
抄録: This article examines the impact and effectiveness of Self-Regulated Learning (SRL) on learning research. Firstly, Students Approaches to Learning (SAL) and SRL are reviewed. Secondly, the effectiveness of self-regulated strategy is shown. The following three questions are examined: the content of self-regulated strategy, the validity of SRL theory, and application of SRL to relate to the context and character of the learner. To examine the three questions, it is important to develop a scale to measure self-regulated strategy. Lastly, to apply SRL theory to university education, the following are shown to be important: development of intervention programs, the general principles of teaching learning strategies within a self-regulatory framework, and the training of trainers through learning strategies.
URI: http://hdl.handle.net/2433/137202
出現コレクション:16号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。