ダウンロード数: 816

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
02_ogawa.pdf1.12 MBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <実践報告> 学士課程教育の質保証のための組織的カリキュラム改善の取組 : 「教育改善FD研修会」を通したカリキュラム改善の試み
その他のタイトル: <Reports> A Study of Systematic Curriculum Improvement towards Guaranteeing the Quality of Undergraduate Education: A Curriculum Improvement Trial based on Faculty Development for Improvement of Undergraduate Education
著者: 小川, 勤  KAKEN_name
著者名の別形: OGAWA, Tsutomu
キーワード: 学士課程教育
カリキュラム改善
カリキュラム・マップ
グラデュエーション・ポリシー
カリキュラム・フローチャート
undergraduate education
curriculum improvement
curriculum map
graduation policy
curriculum flowchart
発行日: 1-Dec-2010
出版者: 京都大学高等教育研究開発推進センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 16
開始ページ: 13
終了ページ: 24
抄録: This paper introduces a method to promote improvement of the curriculum systematically and continuously, as an example of Yamaguchi University's efforts to guarantee the quality of undergraduate education. It is necessary to restructure the curriculum including liberal arts education with specialized courses for a consistent undergraduate education. Yamaguchi University revised its Graduation Policy and Curriculum Policy that had been made six years ago to specify the system and the correspondence between subjects. Moreover, the curriculum flow chart and results evaluation system were developed. As a result of these approaches, the attitude of teachers towards a systematic match of educational improvement has changed. Moreover, the teachers came to be more interested in the curriculum.
URI: http://hdl.handle.net/2433/137206
出現コレクション:16号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。