ダウンロード数: 2547
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
03_hatano.pdf | 1.43 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | <研究論文> 「授業プロセス・パフォーマンス」の提唱及びその測定尺度の作成 |
その他のタイトル: | <Papers> To Propose and Develop a Scale for “Class Process Performance” |
著者: | 畑野, 快 |
著者名の別形: | HATANO, Kai |
キーワード: | 授業プロセス・パフォーマンス 授業態度 大学生 Class Process Performance class attitude university students |
発行日: | 30-Nov-2011 |
出版者: | 京都大学高等教育研究開発推進センター |
誌名: | 京都大学高等教育研究 |
巻: | 17 |
開始ページ: | 27 |
終了ページ: | 36 |
抄録: | The purpose of the present study was to propose“ Class Process Performance (CPP)” and to develop the scale. CPP represents class attitude that university students want to gain through the class.“ Class Process Performance Scale (CPPS)” is used to measure CPP. Through Studies 1, and 2, CPPS was developed. In Study 1, 272 university students completed a questionnaire. The results of α coefficients showed reliability-; correlations between activeness and continuity to learning, future aims, and self-esteem demonstrated the validity of CPPS. In Study 2, 402 university students completed a questionnaire. The results of correlations analysis and analysis of structural equation modeling showed validity of CPPS: the goodness of fit ratings were GFI =.92, AGFI =.89, RMSEA =.06. The results of the present study showed that CPPS was a stable and valid scale. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/152472 |
出現コレクション: | 17号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。