ダウンロード数: 244
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
eco.bull_33(1)_564.pdf | 149.07 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | Dynamic voluntary advertising and vertical product quality |
著者: | Tenryu, Yohei Kamei, Keita |
著者名の別形: | 天龍, 洋平 |
発行日: | 4-Mar-2013 |
出版者: | Economics Bulletin |
誌名: | Economics Bulletin |
巻: | 33 |
号: | 1 |
開始ページ: | 564 |
終了ページ: | 574 |
抄録: | We investigate the dynamic relationship between advertising and product quality under duopolistic competition. By using a simplified vertical product differentiation model with voluntary advertising, we show that the firm with larger market share has a larger advertising share and that there is a positive relationship between the difference in product quality and the number of customers in an industry. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/178729 |
関連リンク: | http://www.accessecon.com/pubs/eb/default.aspx?topic=Abstract&PaperID=EB-13-00024 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。