ダウンロード数: 250

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
R.H.E_019_059.pdf776.4 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <実践報告>大学における教員のコースデザインの協調的な省察を促す支援環境の構築
その他のタイトル: <Reports>Construction of Supportive Environment to Promote Collaborative Reflection of Teachers' Course Design in Higher Education
著者: 大山, 牧子  KAKEN_name
田口, 真奈  kyouindb  KAKEN_id
著者名の別形: OYAMA, Makiko
TAGUCHI, Mana
キーワード: 大学教育
協調的な省察
コースデザイン
MOST
Higher education
Collaborative reflection
Course design
MOST
発行日: 1-Dec-2013
出版者: 京都大学高等教育研究開発推進センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 19
開始ページ: 59
終了ページ: 71
抄録: The purpose of this study was to establish a facilitative environment for teachers' collaborative reflection on course design in higher education. Recently and along with changes in students' learning in higher education, there must also be some changes in teaching. Therefore, teachers, while able to make necessary decisions during the course, still lack a higher education environment that will back them up. The study tackled the 'Course design project' through action research, using "MOST" and clarified teachers' reflection about their course through the project. The findings demonstrated that factors promoting teachers' collaborative reflections are providing tools such as incorporating opportunities and perspectives for reflection on both the course and the class, making communities while considering homogeneity and heterogeneity, and constructing environments containing a diversity of communication styles.
URI: http://hdl.handle.net/2433/185761
出現コレクション:19号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。