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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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gtsj.110009454125.pdf | 2.2 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 航空用ガスタービンエンジン燃焼器の希釈流配分およびライナ冷却流流出位置がNOxに及ぼす影響(創立40周年記念) |
その他のタイトル: | Effects of dilution flow balance and liner-cooling flow outlet location on NOx emission in an aircraft gas turbine engine combustor |
著者: | 森合, 秀樹 ![]() 黒瀬, 良一 ![]() ![]() ![]() 小森, 悟 ![]() |
著者名の別形: | Moriai, Hideki Kurose, Ryoichi Komori, Satoru |
キーワード: | Spray Combustion RANS Simulation Nox / Aircraft Gas Turbine Engine Combustor |
発行日: | 20-May-2012 |
出版者: | 公益社団法人日本ガスタービン学会 |
誌名: | 日本ガスタービン学会誌 |
巻: | 40 |
号: | 3 |
開始ページ: | 110 |
終了ページ: | 115 |
抄録: | It is very important to predict the internal combusting flow fields and NOx emission for efficient design and improvement of low-NOx combustors for aircraft engines. In this study, steady RANS simulation is conducted on the sector combustor model for a regional jet aircraft engine. The effects of dilution air flow balance between liners and liner-cooling air flow outlet location (i.e. effect of single/double wall liners) are investigated. The results show that the numerical results are in general agreement with the experimental ones. The equal dilution air flow balance between liners and the downstream liner-cooling air flow outlet location by using double-wall liners are desirable design options for low NOx combustor. |
記述: | 創立40周年記念 |
著作権等: | © 日本ガスタービン学会 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/193796 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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