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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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gtsj.110009454125.pdf | 2.2 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | 森合, 秀樹 | ja |
dc.contributor.author | 黒瀬, 良一 | ja |
dc.contributor.author | 小森, 悟 | ja |
dc.contributor.alternative | Moriai, Hideki | en |
dc.contributor.alternative | Kurose, Ryoichi | en |
dc.contributor.alternative | Komori, Satoru | en |
dc.date.accessioned | 2015-02-18T06:10:21Z | - |
dc.date.available | 2015-02-18T06:10:21Z | - |
dc.date.issued | 2012-05-20 | - |
dc.identifier.issn | 0387-4168 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/193796 | - |
dc.description | 創立40周年記念 | ja |
dc.description.abstract | It is very important to predict the internal combusting flow fields and NOx emission for efficient design and improvement of low-NOx combustors for aircraft engines. In this study, steady RANS simulation is conducted on the sector combustor model for a regional jet aircraft engine. The effects of dilution air flow balance between liners and liner-cooling air flow outlet location (i.e. effect of single/double wall liners) are investigated. The results show that the numerical results are in general agreement with the experimental ones. The equal dilution air flow balance between liners and the downstream liner-cooling air flow outlet location by using double-wall liners are desirable design options for low NOx combustor. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 公益社団法人日本ガスタービン学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Gas Turbine Society of Japan | en |
dc.rights | © 日本ガスタービン学会 | ja |
dc.rights | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | ja |
dc.subject | Spray Combustion | en |
dc.subject | RANS Simulation | en |
dc.subject | Nox | en |
dc.subject | / Aircraft Gas Turbine Engine | en |
dc.subject | Combustor | en |
dc.title | 航空用ガスタービンエンジン燃焼器の希釈流配分およびライナ冷却流流出位置がNOxに及ぼす影響(創立40周年記念) | ja |
dc.title.alternative | Effects of dilution flow balance and liner-cooling flow outlet location on NOx emission in an aircraft gas turbine engine combustor | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.ncid | AN00186926 | - |
dc.identifier.jtitle | 日本ガスタービン学会誌 | ja |
dc.identifier.volume | 40 | - |
dc.identifier.issue | 3 | - |
dc.identifier.spage | 110 | - |
dc.identifier.epage | 115 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.relation.NAID | 110009454125 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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