Downloads: 530

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ynikk00023.pdfAbstract_要旨232.08 kBAdobe PDFView/Open
dnikk00023.pdfDissertation_全文322.43 kBAdobe PDFView/Open
Title: Role Development of Nurses for Technology-Dependent Children Attending Mainstream Schools in Japan
Other Titles: 日本の通常学校に通学する医療的ケアを要する子どもをケアする学校看護師の役割の発展
Authors: Shimizu, Fumie
Author's alias: 清水, 史恵
Keywords: mainstream school
modified grounded theory approach
nurse
role development
technology-dependent children
Issue Date: 23-Mar-2015
Publisher: 京都大学 (Kyoto University)
Conferring University: 京都大学
Degree Level: 新制・課程博士
Degree Discipline: 博士(人間健康科学)
Degree Report no.: 甲第18909号
Degree no.: 人健博第23号
Degree Call no.: 新制||人健||2(附属図書館)
Degree Serial no.: 31860
Degree Affiliation: 京都大学大学院医学研究科人間健康科学系専攻
Examination Committee members: (主査)教授 田村 恵子, 教授 山根 寛, 教授 木原 正博
Provisions of the Ruling of Degree: 学位規則第4条第1項該当
Rights: 許諾条件により本文は2016/03/20に公開
許諾条件により要旨は2015/06/23に公開(2015/08/04公開日変更)
DOI: 10.14989/doctor.k18909
URI: http://hdl.handle.net/2433/199218
Appears in Collections:060_4 Doctoral Dissertation (Human Health Science)

Show full item record

Export to RefWorks


Export Format: 


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.