ダウンロード数: 2228

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
hes_23_159.pdf1.09 MBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.author喜多, 野裕子ja
dc.contributor.alternativeKITANO, Yukoen
dc.contributor.transcriptionキタノ, ユウコja-Kana
dc.date.accessioned2015-09-10T07:28:35Z-
dc.date.available2015-09-10T07:28:35Z-
dc.date.issued2014-12-20-
dc.identifier.issn0918-2829-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/199837-
dc.description.abstract『ハムレット』におけるオフィーリアについては, これまでジェンダーやセクシュアリティ, あるいは女性の狂気の表象という観点から解釈されてきた. しかしBialo が指摘するように, そのような解釈は階級を見落としがちであり, さらにはオフィーリアの狂気の場がデンマーク王位の不安定さが繰り返し描写される『ハムレット』という芝居の構造の中で論じられることも少ない. 故に本論は, Bruce Smith によるシェイクスピア劇におけるバラッド・パフォーマンスに関する議論基づき, 4幕5場におけるオフィーリアのパフォーマンスの劇的機能を明らかにする. オフィーリアのバラッド歌唱は民衆による政治的危機下において行われる. 民衆は, レアティーズの父の殺害を隠蔽する王室に反抗し, レアティーズを王にせよと要求し宮廷に進攻する. この場を考察することで, オフィーリアのバラッド・パフォーマンスは, 初期近代イングランドにおいては舞台上で直接的に表出させることが許されなかった民衆の抗議を内在することを明らかにする.ja
dc.description.abstractReadings of Ophelia have often focused on gender, sexuality or the representation of madness gendered as feminine. However, as Bialo notes, such readings tend to ignore class ; in addition, critics often fail to convincingly situate Ophelia's madscene in the structure of Hamlet, where the instability of the Danish throne is repeatedly depicted. The aim of this paper is, therefore, to clarify the dramatic function of Ophelia's balladperformances in Act 4, scene 5, on the basis of an argument by Bruce Smith, who discusses the function of balladperformances in Shakespeare's plays as a whole. This paper will show that Ophelia's ballad singings are performed in the midst of a political crisis in which the populace has demanded that the king be replacedby Laertes because of the royal family's attempt to cover-up the murder of Laertes' father. By examining this scene, this paper will show that mad Ophelia's balladperformances contain protests of the populace, which were not allowed to be expressed directly on stage in Early Modern England.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher京都大学大学院人間・環境学研究科ja
dc.publisher.alternativeGraduate School of Human and Environmental Studies, Kyoto Universityen
dc.rights©2014 京都大学大学院人間・環境学研究科ja
dc.subject.ndc360-
dc.subject.ndlcZE5-
dc.titleLet her come in --『ハムレット』におけるオフィーリアのバラッド歌唱と政治的危機--ja
dc.title.alternativeLet her come in --Ophelia's Ballad Performances and Political Crisis in Hamlet--en
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAN10409834-
dc.identifier.jtitle人間・環境学ja
dc.identifier.volume23-
dc.identifier.spage159-
dc.identifier.epage171-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey13-
dc.address京都大学大学院 人間・環境学研究科 共生人間学専攻ja
dc.address.alternativeGraduate School of Human and Environmental Studies, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn0918-2829-
dc.identifier.jtitle-alternativeHuman and Environmental Studiesen
出現コレクション:第23巻

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。