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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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his.res_18(9)_33.pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 現場のレジリエンス向上のための雑談の活性化に関する研究の現状と展望 |
著者: | 藤野, 秀則 ![]() 下田, 宏 ![]() ![]() ![]() 石井, 裕剛 ![]() ![]() ![]() 北村, 尊義 ![]() 浦山, 大樹 ![]() |
著者名の別形: | Fujino, Hidenori Shimoda, Hiroshi Ishii, Hirotake Kitamura, Takayoshi Urayama, Motoki |
発行日: | Nov-2016 |
出版者: | ヒューマンインタフェース学会 |
誌名: | ヒューマンインタフェース学会研究報告集 |
巻: | 18 |
号: | 9 |
開始ページ: | 33 |
終了ページ: | 40 |
論文番号: | SIG-UXSD-04/ SIG-MAS-04 |
抄録: | It is necessary to learn not only from unsafe events but also from normal operation forimproving and developing the resilience on the fields of safety management. While safety informationsystems are developed and used for learning the lessons from unsafe events in the organization, there isno systems to learn from normal operation. Authors expect ”staffs’ daily chats” could be a mechanismto facilitate learning from normal operations, examine the relationship between such chats and safetymanagement, and study how they could be enhanced. In this paper, researches conducted by authorsare reviewed and the future works are discussed. |
記述: | 第138回ヒューマンインタフェース学会研究会「安全・安心とサービスデザインおよび一般(SIG-UXSD-04/SIG-MAS-04)」、2016年11月28日~11月29日、同志社大学烏丸キャンパス。 |
著作権等: | 発行元の許可を得て掲載しています。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/237390 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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