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タイトル: パイロット噴射と組み合わせたアフター噴射のスモーク低減効果
その他のタイトル: Smoke-Reduction Effect of After Injection in Combination with Pilot Injection
著者: 堀部, 直人  kyouindb  KAKEN_id  orcid https://orcid.org/0000-0002-7126-2986 (unconfirmed)
田村, 一生  KAKEN_name
濱田, 貴之  KAKEN_name
リュウ, ロン  KAKEN_name
石山, 拓二  KAKEN_id
著者名の別形: Horibe, Naoto
Tamura, Issei
Hamada, Takayuki
Liu, Long
Ishiyama, Takuji
キーワード: (Standardized) Heat Engine
Compression Ignition Engine
Performance/Fuel Economy/Efficiency
(Free) Diesel Engine;After Injection
Post Injection
Soot
Smoke (A1)
発行日: Sep-2012
出版者: 自動車技術会
誌名: 自動車技術会論文集
巻: 43
号: 5
開始ページ: 1039
終了ページ: 1044
抄録: This study aims at obtaining the after-injection strategy to reduce smoke emissions in a diesel engine, where after injection is employed in combination with pilot injection. The experiments were performed using a single-cylinder diesel engine under various conditions of pilot and after injection at a fixed load. The results show that small after-injection quantity with short interval offers reduced smoke emission. Larger pilot-injection quantity provides larger smoke reduction from the level in the case without after injection. The smoke-reduction effect is scarcely affected by pilot-injection timing in the case of a larger pilot-injection quantity. These tendencies are explained with attention to the interaction between main-spray flame and after-injection spray.
単気筒ディーゼル機関を用いて,パイロット噴射量や時期を変えながらアフター噴射条件を変化させて実験を行い,その結果を,アフター噴射を行わない場合と比較し,メイン噴霧火炎とアフター噴霧の干渉を考慮した考察を加えることにより,アフター噴射による黒煙低減効果が得られる条件について検討を行った.
記述: 2012年5月25日自動車技術会春季学術講演会において発表.
著作権等: © 2012 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.)
発行元の許可を得て登録しています.
URI: http://hdl.handle.net/2433/237681
DOI(出版社版): 10.11351/jsaeronbun.43.1039
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

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