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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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jsaeronbun.43.1039.pdf | 5.25 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | パイロット噴射と組み合わせたアフター噴射のスモーク低減効果 |
その他のタイトル: | Smoke-Reduction Effect of After Injection in Combination with Pilot Injection |
著者: | 堀部, 直人 https://orcid.org/0000-0002-7126-2986 (unconfirmed) 田村, 一生 濱田, 貴之 リュウ, ロン 石山, 拓二 |
著者名の別形: | Horibe, Naoto Tamura, Issei Hamada, Takayuki Liu, Long Ishiyama, Takuji |
キーワード: | (Standardized) Heat Engine Compression Ignition Engine Performance/Fuel Economy/Efficiency (Free) Diesel Engine;After Injection Post Injection Soot Smoke (A1) |
発行日: | Sep-2012 |
出版者: | 自動車技術会 |
誌名: | 自動車技術会論文集 |
巻: | 43 |
号: | 5 |
開始ページ: | 1039 |
終了ページ: | 1044 |
抄録: | This study aims at obtaining the after-injection strategy to reduce smoke emissions in a diesel engine, where after injection is employed in combination with pilot injection. The experiments were performed using a single-cylinder diesel engine under various conditions of pilot and after injection at a fixed load. The results show that small after-injection quantity with short interval offers reduced smoke emission. Larger pilot-injection quantity provides larger smoke reduction from the level in the case without after injection. The smoke-reduction effect is scarcely affected by pilot-injection timing in the case of a larger pilot-injection quantity. These tendencies are explained with attention to the interaction between main-spray flame and after-injection spray. 単気筒ディーゼル機関を用いて,パイロット噴射量や時期を変えながらアフター噴射条件を変化させて実験を行い,その結果を,アフター噴射を行わない場合と比較し,メイン噴霧火炎とアフター噴霧の干渉を考慮した考察を加えることにより,アフター噴射による黒煙低減効果が得られる条件について検討を行った. |
記述: | 2012年5月25日自動車技術会春季学術講演会において発表. |
著作権等: | © 2012 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.) 発行元の許可を得て登録しています. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/237681 |
DOI(出版社版): | 10.11351/jsaeronbun.43.1039 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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