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his.res_16(3)_31.pdf | 431.43 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | 北村, 尊義 | ja |
dc.contributor.author | 井上, 弘輝 | ja |
dc.contributor.author | 石井, 裕剛 | ja |
dc.contributor.author | 下田, 宏 | ja |
dc.contributor.alternative | Kitamura, Takayoshi | en |
dc.contributor.alternative | Inoue, Kouki | en |
dc.contributor.alternative | Ishii, Hirotake | en |
dc.contributor.alternative | Shimoda, Hiroshi | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-27T06:40:14Z | - |
dc.date.available | 2019-03-27T06:40:14Z | - |
dc.date.issued | 2014-05-22 | - |
dc.identifier.issn | 1344-7270 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/237691 | - |
dc.description | 「電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報」 vol.114, no.68, p. 31-36 にも掲載あり. | ja |
dc.description.abstract | Various efforts have been attempted to activate online community activities. In the case of activating online community with similar interests or hobbies, it requires not only activat- ing the communication but promoting the subject. In this study, the authors propose the activating methods of the online community with the theme of pro-environmental behavior (PEB), using the compliance-gaining strategies which based on six principles of social psychology. They are reciproca- tion, commitment and consistency, social proof, liking, scarcity, and response expectation. In order to examine this method, a case study was conducted where the method was introduced to an inactive online community with 10 participants. As the result, it was found that the messages posted to the community maintained and their PEBs were signi cantly improved. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | ヒューマンインタフェース学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Human Interface Society | en |
dc.rights | © NPO法人ヒューマンインタフェース学会 | ja |
dc.rights | 発行元の許可を得て登録しています. | ja |
dc.subject | Online community | en |
dc.subject | Pro-environmental behavior | en |
dc.subject | compliance-gaining strategies | en |
dc.subject | Influence Science and Practice | en |
dc.title | 承諾誘導理論をもちいた環境配慮行動促進のためのオンラインコミュニティの活性化手法 | ja |
dc.title.alternative | Guideline of Writing Manuscript for Correspondences of Human Interface Society | en |
dc.type | research report | - |
dc.type.niitype | Research Paper | - |
dc.identifier.ncid | AA12512253 | - |
dc.identifier.jtitle | ヒューマンインタフェース学会研究報告集 : human interface | - |
dc.identifier.volume | 16 | - |
dc.identifier.issue | 3 | - |
dc.identifier.spage | 31 | - |
dc.identifier.epage | 36 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.address.alternative | Graduate School of Energy Science, Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Graduate School of Energy Science, Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Graduate School of Energy Science, Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Graduate School of Energy Science, Kyoto University | en |
dcterms.accessRights | open access | - |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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