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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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jsmekansai.2018.93.1017.pdf | 709.57 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 単気筒可視化機関による多段噴射ディーゼル燃焼の解析 |
その他のタイトル: | Analysis of Diesel Combustion using Multi-Stage Injection in a Single-Cylinder Optical Engine |
著者: | 江越, 賢太 ![]() 田口, 智喜 ![]() 堀部, 直人 ![]() ![]() ![]() 川那辺, 洋 ![]() ![]() ![]() 石山, 拓二 ![]() |
著者名の別形: | Egoshi, Kenta Taguchi, Tomoki Horibe, Naoto Kawanabe, Hiroshi Ishiyama, Takuji |
発行日: | 2018 |
出版者: | 日本機械学会 |
誌名: | 関西支部講演会講演論文集 |
巻: | 2018.93 |
論文番号: | 1017 |
抄録: | To develop the combustion method with combination of PCCI and conventional diesel combustion, mixture formation process of early injection was investigated using an optically accessible single-cylinder diesel engine. Effects of injection pressure, injection timing, injection quantity, split injection, and the dwell between injections on spray penetration and mixture distribution were investigated. The penetration was measured by a high-speed photographic method, and the mixture distribution at TDC was observed by the LIF imaging method. When applying high injection pressure and split injection, relatively rich mixture spreads across wide area in the combustion chamber. |
記述: | 日本機械学会 関西支部第93期定時総会講演会 |
著作権等: | This is not the published version. Please cite only the published version. この論文は出版社版でありません。引用の際には出版社版をご確認ご利用ください。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/237710 |
DOI(出版社版): | 10.1299/jsmekansai.2018.93.1017 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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