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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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jsmemecj.2016.G0700203.pdf | 1 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 小型天然ガスデュアルフュエル機関の燃焼改善に関する研究 |
その他のタイトル: | Study on Combustion Improvement of a Small Natural Gas Dual-Fuel Engine |
著者: | 加藤, 大輝 吉岡, 杏月 堀部, 直人 https://orcid.org/0000-0002-7126-2986 (unconfirmed) 石山, 拓二 佐古, 孝弘 田中, 大樹 |
著者名の別形: | Kato, Daiki Yoshioka, Atsuki Horibe, Naoto Ishiyama, Takuji Sako, Takahiro Tanaka, Hiroki |
キーワード: | Heat Engine Natural Gas Performance Emissions Dual Fuel Two-stage Injection |
発行日: | 2016 |
出版者: | 日本機械学会 |
誌名: | 年次大会 |
巻: | 2016 |
論文番号: | G0700203 |
抄録: | This study aims at improving exhaust emissions and thermal efficiencies in a natural-gas engine with diesel-fuel pilot injection. Performances and exhaust emissions were measured for various pilot injection conditions under a supercharged condition using a single cylinder small-bore test engine. Two-stage pilot injection was examined varying first/second pilot injection timings and quantities. The results show that two-stage injection offers lower NOx and HC emissions, while the available range of equivalence ratio is restricted. Advanced second injection lowers NOx emission, while it increases HC emission for a fixed BMEP. The smaller amount of second injection is preferable for lower NOx; however, the available range of equivalence ratio is narrower. |
記述: | 日本機械学会 2016年度年次大会 2016.9.11-14 |
著作権等: | 発行元の許可を得て登録しています. This is not the published version. Please cite only the published version. この論文は出版社版でありません。引用の際には出版社版をご確認ご利用ください。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/239407 |
DOI(出版社版): | 10.1299/jsmemecj.2016.G0700203 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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