Access count of this item: 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
jarps_0_15e.pdf523.88 kBAdobe PDFView/Open
Title: <Case Report>Forest Knights: A German approach to educational larp in Youth Work
Other Titles: <実践報告>森の騎士 : 青少年支援活動における教育LARPへのドイツ的なアプローチ
Authors: Paschen, Denise
Keywords: LARP
association
child and youth work
edularp
Germany
エデュラープ
子ども若者支援
ドイツ
連合 (Association)
Issue Date: 5-Sep-2019
Publisher: 日本RPG学研究会
Journal title: RPG学研究 = Japanese Journal of Analog Role-Playing Game Studies
Volume: 0
Start page: 15e
End page: 21e
Abstract: In a globalised world, the exchange between actors with common interests becomes normalised and easier. The live-action role-play (larp) community is no exception to this and looks at an increasing number of international networks and collaborations. But the social, cultural and structural circumstances in which regional larp associations operate differ between nations. in international conversations often revolve around the question of cultural differences in larp-styles and inspirations for own projects, organisational inquiries on how to start and keep larp events running. This paper aims to show best practice examples of educational larp (edularp) in child and youth work, carried out by the exemplarily selected German non-formal, educational organisation Waldritter e.V., and how this organisation formed, operates and has been financing its projects securely since the mid-2000s.
グローバル化された世界においては, 関心を共有する行為者同士のやりとりが常態化し、より容易なものとなる。ライブ・アクション・ロールプレイング(LARP)コミュニティも例外ではなく、LARPコミュニティにおいても国際的なネットワークや協力関係を増加が見られる. しかし, これら地域的なLARPの連合体が活動を行う社会的・文化的・構造的な状況は, 国によって大きく異なる. そのため、国際的な会談では, 往々にして, LARPのスタイルや, 各プロジェクトの根底にあるインスピレーションにおける文化的な違いの問題を中心に議論が展開されることがある. 本報告では, ドイツのノンフォーマルな教育組織の中でも選り抜きの組織といえる「森の騎士(Waldritter e. V.)」が実施した子ども・若者の教育におけるラープ(エデュラープ(edularp)の好事例を紹介するとともに, この組織がいかに形成され, 2000年代半ば以降, いかにプロジェクトを安全に運営し, その資金を調達してきたかを明らかにする.
Rights: This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
この作品はクリエイティブ・コモンズ表示4.0国際ライセンスの下に提供されています.
DOI: 10.14989/jarps_0_15e
URI: http://hdl.handle.net/2433/244245
Related Link: https://jarps.net/journal/issue/view/1
Appears in Collections:Inaugural Issue

Show full item record

Export to RefWorks


Export Format: 


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.