Downloads: 60

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
jarps_0_15e.pdf523.88 kBAdobe PDFView/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPaschen, Deniseen
dc.contributor.alternativeパシェン, デニーズja
dc.contributor.transcriptionパシェン, デニーズja-Kana
dc.date.accessioned2019-10-09T04:11:28Z-
dc.date.available2019-10-09T04:11:28Z-
dc.date.issued2019-09-05-
dc.identifier.issn2434-9682-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/244245-
dc.description.abstractIn a globalised world, the exchange between actors with common interests becomes normalised and easier. The live-action role-play (larp) community is no exception to this and looks at an increasing number of international networks and collaborations. But the social, cultural and structural circumstances in which regional larp associations operate differ between nations. in international conversations often revolve around the question of cultural differences in larp-styles and inspirations for own projects, organisational inquiries on how to start and keep larp events running. This paper aims to show best practice examples of educational larp (edularp) in child and youth work, carried out by the exemplarily selected German non-formal, educational organisation Waldritter e.V., and how this organisation formed, operates and has been financing its projects securely since the mid-2000s.en
dc.description.abstractグローバル化された世界においては, 関心を共有する行為者同士のやりとりが常態化し、より容易なものとなる。ライブ・アクション・ロールプレイング(LARP)コミュニティも例外ではなく、LARPコミュニティにおいても国際的なネットワークや協力関係を増加が見られる. しかし, これら地域的なLARPの連合体が活動を行う社会的・文化的・構造的な状況は, 国によって大きく異なる. そのため、国際的な会談では, 往々にして, LARPのスタイルや, 各プロジェクトの根底にあるインスピレーションにおける文化的な違いの問題を中心に議論が展開されることがある. 本報告では, ドイツのノンフォーマルな教育組織の中でも選り抜きの組織といえる「森の騎士(Waldritter e. V.)」が実施した子ども・若者の教育におけるラープ(エデュラープ(edularp)の好事例を紹介するとともに, この組織がいかに形成され, 2000年代半ば以降, いかにプロジェクトを安全に運営し, その資金を調達してきたかを明らかにする.ja
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoeng-
dc.publisher日本RPG学研究会ja
dc.publisher.alternativeJapanese Association for Role-Playing Game Studiesen
dc.rightsThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.en
dc.rightsこの作品はクリエイティブ・コモンズ表示4.0国際ライセンスの下に提供されています.ja
dc.subjectLARPen
dc.subjectassociationen
dc.subjectchild and youth worken
dc.subjectedularpen
dc.subjectGermanyen
dc.subjectエデュラープja
dc.subject子ども若者支援ja
dc.subjectドイツja
dc.subject連合 (Association)ja
dc.subject.ndc798-
dc.title<Case Report>Forest Knights: A German approach to educational larp in Youth Worken
dc.title.alternative<実践報告>森の騎士 : 青少年支援活動における教育LARPへのドイツ的なアプローチja
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.jtitleRPG学研究en
dc.identifier.volume0-
dc.identifier.spage15e-
dc.identifier.epage21e-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey07-
dc.addressUniversity of Münsteren
dc.address.alternativeミュンスター大学ja
dc.relation.urlhttps://jarps.net/journal/issue/view/1-
dc.identifier.selfDOI10.14989/jarps_0_15e-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.eissn2434-9682-
dc.identifier.jtitle-alternativeJapanese Journal of Analog Role-Playing Game Studiesen
Appears in Collections:Inaugural Issue

Show simple item record

Export to RefWorks


Export Format: 


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.