ダウンロード数: 63
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
rcpp14_88.pdf | 315.09 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | <Articles>In Search of My Voice: From Stella Dallas to Still Waking |
著者: | WANG, LINGWEI |
発行日: | 9-Aug-2019 |
出版者: | 京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コース |
誌名: | 臨床教育人間学 |
巻: | 14 |
開始ページ: | 88 |
終了ページ: | 92 |
抄録: | This paper purposes to explore how to find 'my' voice unknown to 'myself' through comparison between two films, Stella Dallas and Still Walking. The paper focuses on their last scene. From the analysis, I reveal that Stella Dallas is intended to be less realistic than Still Walking, thus readers tend to care for Stella's voice rather than 'my' voice. In the contrast, the readers of Still Walking are more likely to think of 'my' voice. The latter way of film reading suggests a possibility to explore my 'self-unknown' voice through introspection. |
記述: | 特集 : 京都大学大学院教育学研究科 ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン教育研究所 国際合同授業 (2018年12月18日-10日, ロンドン, UCL教育研究所) "Thinking about Education through Film, " International Collaborative Course, Graduate School of Education, Kyoto University and UCL Institute of Education (December 8-10, 2021, UCL Institute of Education, London) |
著作権等: | ©2019 The Author |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/244261 |
出現コレクション: | 第14号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。