このアイテムのアクセス数: 8437
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
hisetjournal2019.34.0_131.pdf | 4.56 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 伊藤和夫の「受験英語」教育における「教養主義」:「構文主義」との関係から |
その他のタイトル: | Self - Cultivationism in Kazuo Ito's English Teaching for University Entrance Examinations |
著者: | 藤村, 達也 ![]() |
著者名の別形: | FUJIMURA, Tatsuya |
キーワード: | 伊藤和夫 教養主義 受験英語 |
発行日: | May-2019 |
出版者: | 日本英語教育史学会 |
誌名: | 日本英語教育史研究 |
巻: | 34 |
開始ページ: | 131 |
終了ページ: | 148 |
抄録: | This study attempts to identify the nature of Kyoyo-shugi (self-cultivationism) m the English teaching for university entrance examinations by Kazuo Ito, an English teacher at Sundai Preparatory School. This paper fi江 stdescribes his methodology for reading English, so-called Kobun-shugi. It emphasized the distinction between reading English and translating it into Japanese. Then, the characteristics of his Kyoyo-shugi are discussed in relation to Kobun-shugi. He attached great importance to Kyoyo-shugi, but didn't express it in teaching English for entrance examinations. This paper concludes that Ito utilized Kobun-shugi to enable students to read English so as to pass university entrance examinations, and that at the same time he aimed to embody cultural values of Kyoyo-shugz through Kobun-shugi. Thus, his Kyoyo-shugi was based on Kobun-shugi. |
著作権等: | © 日本英語教育史学会 発行元の許可を得て掲載しています。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/246544 |
関連リンク: | http://hiset.jp/kiyo_index.htm |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。