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タイトル: ビジネス街のエリアマネジメントにおける健康づくり活動~大丸有地区の事例を中心に~
その他のタイトル: HEALTH PROMOTION ACTIVITIES AS AREA BASED MANAGEMENT IN THE CENTRAL BUSINESS DISTRICT: FOCUSING ON THE CASE OF OTEMACHI-MARUNOUCHI-YURAKUCHOU DISTRICT
著者: 吉田, 恭  KAKEN_name
著者名の別形: YOSHIDA, Yasushi
発行日: 2018
出版者: 一般社団法人 グローバルビジネス学会
誌名: グローバルビジネスジャーナル
巻: 4
号: 1
開始ページ: 34
終了ページ: 45
抄録: エリアマネジメントは地域が行う共益的な活動であり,これまでまちの景観形成・賑わいづくりなどの分野で成果を上げてきた.近年,日本を代表するビジネス街である大丸有(だいまるゆう)地区ではエリマネ活動として健康づくりが行われている.日本経済のエンジン部に当たるビジネス街で健康づくりに取り組むことは,職場環境の向上を通じて日本経済の効率を高める一方,立地関連産業へのフィールドの提供などを通じてその高度化に寄与する可能性も持っている.こうした活動を持続的なものとするためには,これを地域ビジネスの軌道に乗せていくことが有効と考えられる.エリマネとして行われている健康づくりについて,地域ビジネス化という観点からその現状と課題を明らかにするとともに,エリマネ団体の役割について考察する.The area based management which consists of various activities for communal interests by community stakeholders has achieved positive results so far in many fields such as urban landscape, vibrant community, crime prevention, and so on. Recently, area management bodies in the Oteamchi-MarunouchiYurakucho District, which is a typical business district in Japan, are engaging in health promotion activities as area based management. Such activities must contribute to making the Japanese economy more efficient through creating healthier work places. It may also contribute to the progress of the health-related industry by offering an experimental field for health related businesses in the area. In order to make these activities sustainable, it would be effective to translate these activities into a community business.This paper clarifies the current situation and challenges of the health promotion as area based management.
著作権等: © 2018 グローバルビジネス学会
許諾条件に基づいて掲載しています。
URI: http://hdl.handle.net/2433/252322
DOI(出版社版): 10.32169/gbj.4.0_34
出現コレクション:学術雑誌掲載論文

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