ダウンロード数: 90
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
humanin6B1-2.pdf | 2.01 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | デジタルサイネージを利用した異文化コミュニケーションの誘発手法 |
著者: | 上田, 樹美 浦山, 大輝 下田, 宏 https://orcid.org/0000-0002-5231-4955 (unconfirmed) 石井, 裕剛 https://orcid.org/0000-0002-5638-4862 (unconfirmed) 望月, 理香 渡辺, 昌洋 |
著者名の別形: | Ueda, Kimi Urayama, Motoki Shimoda, Hiroshi Ishii, Hirotake Mochizuki, Rika Watanabe, Masahiro |
キーワード: | cross-cultural communication digital signage cooperative work |
発行日: | 2018 |
出版者: | ヒューマンインタフェース学会 |
誌名: | ヒューマンインターフェースシンポジウム2018 |
開始ページ: | 205 |
終了ページ: | 212 |
抄録: | To improve the sightseeing experience of foreign tourists in Japan, a method of evoking cross-cultural communication between Japanese and foreign tourists with using digital signages was proposed in this study. Proposed method presents sightseeing information in interactive way and makes chance of cooperative works between digital signage users to evoke communications between them. Based on the results of an evaluation experiment, the proposed method can evoke cross-cultural communication significantly more than the conventional slideshow-type information presenting method. |
著作権等: | 本稿の著作権はヒューマンインタフェース学会に帰属します。 発行元の許可を得て掲載しています。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/261062 |
関連リンク: | http://www.his.gr.jp/sympo/his2018.html |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。