このアイテムのアクセス数: 132
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
jerra_6_137.pdf | 224.31 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | <Notes>Group Debate as a Method of Final Assessment: Process and Observations |
著者: | STRICKLAND, Zach MITCHELL, Nichelle |
発行日: | 31-Jan-2021 |
出版者: | 京都大学学際融合教育研究推進センター地域連携教育研究推進ユニット |
誌名: | 地域連携教育研究 |
巻: | 6 |
開始ページ: | 137 |
終了ページ: | 143 |
抄録: | この論文は高校でEFL英語のグループディベートについて書いた研究ノートである。グループディベー トは生徒が様々な課題に挑戦する。更にこのディベートは期末試験の一部としても利用された。尚, 授業の中でこれらは全て外国語で行われる。以下, ディベートの方法についてはもちろん, グループ内で の個々の役割分担と教師による評価方法について深く考察する。 This paper will discuss the advantages of using group debate in a high school classroom setting and using that as a framework for final assessment within an EFL communication class. The paper will talk about debate itself, debating as a member of a group, and the challenges of using this method within the context of an EFL class. The paper will also offer the author's own observations and conclusions about the process and the results of using this teaching method in their own classes at an English-intensive high school in Osaka, Japan. |
DOI: | 10.14989/JERRA_6_137 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/261795 |
出現コレクション: | 第6号 |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。