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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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1348-5245_21_125.pdf | 3.42 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 遠方近似を用いた3次元時間域境界要素法による仮想空間における移動点のリアルタイム可聴化 |
その他のタイトル: | A Real-Time Auralization in a Virtual Space Using Time Domain Boundary Integral Equation Method with the Far Field Approximation |
著者: | 吉川, 仁 ![]() ![]() ![]() 西上, 駿祐 ![]() |
著者名の別形: | YOSHIKAWA, Hitoshi NISHIGAMI, Shunsuke |
キーワード: | game sound real-time auralization BEM BIEM Unity |
発行日: | Dec-2021 |
出版者: | 日本計算数理工学会 |
誌名: | 計算数理工学論文集 |
巻: | 21 |
開始ページ: | 125 |
終了ページ: | 129 |
論文番号: | 19-211218 |
抄録: | A numerical computation of a sound that a character moving in the 3D virtual space hears is considered. We consider wave acoustics for the accurate computation of the sound field having the several complicated scatterers. We solve the scattered wave field using time domain BIEM and store the computed boundary values in advance. We compute the sound of the moving point with the integral representation formula and the far field approximation in real time. The real-time auralization is realized with the game engine, Unity3D. |
著作権等: | © 著者 2021 著作権は著者に属し、特に断らない限りクリエイティブ・コモンズ・ライセンスの CC BY NC ND を採用しています |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/277949 |
関連リンク: | http://www.matsumoto.nuem.nagoya-u.ac.jp/jascome/denshi-journal/21/21.html |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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