ダウンロード数: 26

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
jaltpcp2020-27.pdf470.49 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: Active Participation in a Sci-Tech Community: Collaborative Peer Review
著者: Armstrong, Mathew
McCarthy, Tanya  kyouindb  KAKEN_id  orcid https://orcid.org/0000-0001-8882-7798 (unconfirmed)
発行日: Aug-2021
出版者: The Japan Association for Language Teaching (JALT)
誌名: JALT Postconference Publication - Issue 2020.1; August 2021
開始ページ: 215
終了ページ: 223
抄録: Active participation in learning is a central concept in many higher education institutions in Japan. For science and technology students in particular, learning approaches that promote collaboration, self-regulatory practices, and critical thinking in the L2, are especially encouraged in order to help prepare students for real-life research and/or professional situations. A collaborative learning initiative, iLearn, is introduced in this paper, which aims to help raise awareness of the qualities of good scientific writing and presentations by encouraging critical evaluation of authentic research through peer-review practices. Methodologically, the researchers examined peer-review exchanges of scientific posters and papers and then used content analysis to identify, categorize, and analyze meaningful exchanges. The authors concluded that it is worthwhile to implement collaborative programs that can help sci-tech learners to participate effectively in international and intercultural settings.
日本の多くの高等教育機関において、アクティブラーニングは中心的な概念となっている。とりわけ、科学技術(sci-tech)を専攻する学生にとって、実際の研究や就職後の状況に備えて、L2での協同作業、自己調整の実践、批判的思考を促進する学習アプローチは高く推奨されている。本研究では、査読行為を通して本格的な研究に批判的評価を行うことで、優れた科学的文章やプレゼンテーションの質に対する意識を高めることを目的とした、協同学習の取り組み(iLearn)を紹介する。研究方法としては、科学ポスターや論文の査読を内容分析によって考察し、有益なやり取りの分類を行った。本論は、sci-techの学習者が国際的・異文化的な環境に効果的に参加できるような協同学習プログラムを実施することは有意義であると結論づける。
記述: JALT2020: Communities of Teachers & Learners, November 16-24, 2020, Online
著作権等: © 1996-2023 by JALT and their respective authors
URI: http://hdl.handle.net/2433/282723
DOI(出版社版): 10.37546/jaltpcp2020-27
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。