ダウンロード数: 33

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
jacuejournal.44.1_30.pdf882.09 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 理工系総合大学での統合的科目「SD PBL」におけるPEPA
その他のタイトル: PEPA in Integrative Courses of “SD PBL” in a Science and Engineering University
著者: 伊藤, 通子  KAKEN_name
松下, 佳代  kyouindb  KAKEN_id  orcid https://orcid.org/0000-0002-2665-6978 (unconfirmed)
中島, 英博  KAKEN_name
斎藤, 有吾  KAKEN_name
著者名の別形: Ito, Michiko
Matsushita, Kayo
Nakajima, Hidehiro
Saito, Yugo
キーワード: SD PBL
学習システム・パラダイム
PEPA
エキスパート・ジャッジメント
組織の変容
発行日: Jun-2022
出版者: 大学教育学会
誌名: 大学教育学会誌
巻: 44
号: 1
開始ページ: 30
終了ページ: 34
抄録: Tokyo City University has established a series of PBL courses named “SD PBL” and is trying to connect them to graduation research so that students graduate with higher levels of achievement. It also aims to transform the organization toward a learning system paradigm, with these courses functioning as key courses in Pivotal Embedded Performance Assessment (PEPA). This paper reported on the background of SD PBL and its implementation in each department. In 2020 and 2021, we conducted a focus group interview survey and thematic analysis with faculty members in charge of SD PBL courses based on their respective disciplines. The results suggested that common characteristics, such as learning through reflection and collaboration among teachers, were beginning to emerge in departments with good practices during the first two years. We hope to clarify the process of transformation of individuals and organizations while continuing our action research.
記述: 課題研究シンポジウムI
Symposium I
著作権等: 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。
URI: http://hdl.handle.net/2433/286233
DOI(出版社版): 10.60182/jacuejournal.44.1_30
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。