ダウンロード数: 1179

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
KJ00004489659.pdf936.23 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: イギリスのホール・スクール・アプローチに関する一考察 : 1980年代のインテグレーションをめぐる議論に焦点を当てて
その他のタイトル: A Study on the Whole School Approach : Focusing on the Claim for Integration in the '80s
著者: 窪田, 知子  KAKEN_name
著者名の別形: KUBOTA, Tomoko
発行日: 31-Mar-2006
出版者: 京都大学大学院教育学研究科
誌名: 京都大学大学院教育学研究科紀要
巻: 52
開始ページ: 321
終了ページ: 333
抄録: From the late seventies to the eighties, there were active arguments on integration. This was in consequence to the criticism against segregated education. In England, the Whole School Approach developed due to this argument on integration. This paper explores how the Whole School Approach should be related to integration. As a result of development of integration, there appeared some problems. The one problem was that it was very difficult to provide individual help and whole class teaching at the same time in the ordinary class. And the other problem was that there happened some kind of confusion around teachers in the class. To overcome these problems and realize integration, it is essential to organize whole class teaching and all kind of support. That is the Whole School Approach. For example, support teaching, which represents the practice of the Whole School Approach, can not only overcome negative influence of segregation such as withdrawal, but also overcome the practical problem of integration. Thus, the Whole School Approach is essential point of view to develop integration.
記述: この論文は国立情報学研究所の学術雑誌公開支援事業により電子化されました。
URI: http://hdl.handle.net/2433/43764
出現コレクション:第52号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。