ダウンロード数: 8203
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
06_terashima.pdf | 459.37 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | ルーブリックの構築により自己評価を促す問題解決学習の開発 |
その他のタイトル: | <Reports> Development of Problem-Based Learning to Promote Self-Evaluation Using Rubrics |
著者: | 寺嶋, 浩介 林, 朋美 |
著者名の別形: | Terashima, Kosuke Hayashi, Tomomi |
キーワード: | ルーブリック 授業設計 問題解決学習 自己評価 Rubric Instructional Design Problem BasedLearning Self-Evaluation |
発行日: | 1-Dec-2006 |
出版者: | 京都大学高等教育研究開発推進センター |
誌名: | 京都大学高等教育研究 |
巻: | 12 |
開始ページ: | 63 |
終了ページ: | 71 |
抄録: | In this research, the authors presented rubrics for evaluating the learning activities and urged reflections on it in problem-based learning in a university. To evaluate the effectiveness and problems encountered by those in this learning process, various data were collected including open comments after being decided as a rubric, 4-points Likert scale after the learning activities, and comments during the learning process itself. As a results, the class activities and general learning process were deemed effective, but the learners wrote of having difficulties in carrying out the process. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/54193 |
出現コレクション: | 12号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。