ダウンロード数: 262
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
12_sakai.pdf | 12.6 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 「学術プレゼンテーションスキルズ」の実践 |
その他のタイトル: | <Articles of Center Staff and Research Fellows> Lecture on Academic Presentation Skills |
著者: | 酒井, 晃二 酒井, 博之 |
著者名の別形: | Sakai, Koji Sakai, Hiroyuki |
キーワード: | プレゼンテーション プレゼンテーションスキル プレゼンテーションスキル教育 プレゼンテーション要素 実践報告 presentation presentation skills presentation skill education presentation elements practical lecture report |
発行日: | 1-Dec-2007 |
出版者: | 京都大学高等教育研究開発推進センター |
誌名: | 京都大学高等教育研究 |
巻: | 13 |
開始ページ: | 133 |
終了ページ: | 147 |
抄録: | We tried to define what an academic presentation skills (APS) education is, and created a lecture as part of a general education curriculum in the 2007 spring semester at Kyoto University. Our definition of the APS education is as follows: (a) an explanation of presentation elements, (b) lecture and training of presentation elements, (c) quantitative achievement checks, and (d) feedback. From the results of this lecture, students understood what APSs were and their quantitative achievements of APSs as being self-relative. Furthermore, students felt that continual skill training can make their presentation skills better. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/54201 |
出現コレクション: | 13号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。