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タイトル: 「ゼクシィnet」における結婚イメージの構築 --「花嫁中心論」との関係性に着目して--
その他のタイトル: Establishment of Ideal Marriage Image on “Zexy net”: Focusing on the Relationship with “Bride-Centered Theory”
著者: 彭, 永成  KAKEN_name
著者名の別形: PENG, Yongcheng
キーワード: 結婚情報メディア
結婚イメージ
ゼクシィnet
『ゼクシィ』
花嫁中心論
Bridal media
Marriage image
Zexy net
“Zexy”
“bride-centered theory”
発行日: 24-Mar-2023
出版者: 京都大学大学院教育学研究科
誌名: 京都大学大学院教育学研究科紀要
巻: 69
開始ページ: 29
終了ページ: 42
抄録: 本稿は結婚情報誌『ゼクシィ』の同名ウェブサイト「ゼクシィnet」というメディア空間において、構築される結婚イメージを、雑誌『ゼクシィ』が提示する「花嫁中心論」との関係性の視点から検討するものである。両メディアそれぞれの歴史、構造を比較した上で、「ゼクシィnet」が提示する結婚イメージについて考察する。その結果、「ゼクシィnet」はこれまで雑誌が提示した「花嫁中心論」を再強化し、かつ空間的、時間的に拡張したことが明らかになった。内容面においても「ゼクシィnet」が雑誌『ゼクシィ』の補助役として位置づけられることを再確認できた。
This paper examines the ideal marriage image which is constructed by the media space of “Zexy net”, the homepage of the most famous bridal magazine “Zexy” in Japan. The ideal marriage image of “Zexy net” is discussed in the perspective of its relationship with the “bride-centered theory” which presented by the magazine “Zexy.” After comparing the history and structure of the two related media form, it became clear that “Zexy net” reinforces the “bride-centered theory” presented by magazines and expands it spatially and temporally as a result. So we are able to reconfirm that “Zexy net” is positioned as a supporting role for the magazine “Zexy” through the contents analysis of both media.
URI: http://hdl.handle.net/2433/281951
出現コレクション:第69号

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