ダウンロード数: 846

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
R.H.E_021_041.pdf535.27 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <研究ノート>新入生を対象とした上級英語クラスにおける反転学習の導入と効果の検討 : 長崎大学を事例として
その他のタイトル: <Notes>Effects of the Flipped Learning Model on Academic English Classes at a Japanese University: A Case Study of Nagasaki University
著者: 奥田, 阿子  KAKEN_name
三保, 紀裕  KAKEN_name
森, 朋子  KAKEN_name
溝上, 慎一  KAKEN_name
著者名の別形: OKUDA, Ako
MIHO, Norihiro
MORI, Tomoko
MIZOKAMI, Shinichi
キーワード: e-learning
反転学習
英語教育
効果測定
flipped learning
English education
effect measurement
発行日: 1-Dec-2015
出版者: 京都大学高等教育研究開発推進センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 21
開始ページ: 41
終了ページ: 52
抄録: This paper aims to clarify the effects of the flipped learning model on first-year university students in Japan. Recent research has found that the English proficiency level of Japanese high school students is declining. Many universities have tried to address this issue through e-learning. However, problems concerning autonomy, comprehensibility, and time have prevented its success. This paper considers flipped learning as an alternative solution to problems in Japanese English education. On the basis of grades, questionnaires, and time spent studying this study compared students who took an e-leaning class to students who took a flipped class. Analysis of the results provides evidence that flipped learning promotes deeper learning in a more time efficient manner. However, there are indications that these positive effects may be highly dependent upon the class and how it is implemented.
URI: http://hdl.handle.net/2433/210136
出現コレクション:21号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。