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a46b0t10.pdf | 436.84 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 道路網による空間分布乖離補償効果の定量的評価に関する研究 |
その他のタイトル: | A Study on Quantitative Evaluation of Compensation Effect for Polarizationof Spatial Distributions by Road Network |
著者: | 榊原, 弘之 岡田, 憲夫 古川, 浩平 片山, 武 |
著者名の別形: | Sakakibara, Hiroyuki Okada, Norio Furukawa, Kohei Katayama, Takeshi |
キーワード: | 都市の頑健性評価 空間分布乖離 補償効果 Robustness of a City Polarization of Spatial Distributions Compensation Effect |
発行日: | 1-Apr-2003 |
出版者: | 京都大学防災研究所 |
誌名: | 京都大学防災研究所年報. B |
巻: | 46 |
号: | B |
開始ページ: | 81 |
終了ページ: | 91 |
抄録: | 巨大災害時においては,サービスの需要量と供給能力の空間分布の乖離は都市のリスク要因となり得る。一方,道路網が適切に設計されることにより,需要・供給能力の空間分布の乖離をある程度緩和することができる。本論文では,このような空間分布と道路網の補完性を考慮して都市の災害時の頑健性を評価するために,空間分布乖離指標を提案するとともに,道路網の形態による乖離補償効果の差異を定量化する。さらに,本手法を実際の都市に適用する。 In catastrophic disasters, polarization of spatial distributions of demand and supply of a necessary servicecan become a risk factor of a city. On the other hand, well-designed road network can mitigate such polarization.In order to evaluate robustness of a city against disasters taking compensation effect of road network intoaccount, we propose the index for polarization of spatial distributions, and quantify the difference ofcompensation effect depending on the design of a network. The proposed methodology is applied to an actualcity. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/129172 |
関連リンク: | http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/nenpo/nenpo.html |
出現コレクション: | No.46 B |
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