このアイテムのアクセス数: 718
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
jic085_704.pdf | 2.75 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 雲岡第6窟の圖像構成について--佛傳圖像に焦點を當てて |
その他のタイトル: | A study of the iconographical compositions of Yungang Cave 6: focusing on the reliefs with scenes from Buddha's life |
著者: | 安藤, 房枝 ![]() |
著者名の別形: | Ando, Fusae |
発行日: | 25-Mar-2010 |
出版者: | 京都大學人文科學研究所 |
誌名: | 東方學報 |
巻: | 85 |
開始ページ: | 704 |
終了ページ: | 730 |
抄録: | Among the Yungang 雲岡 Caves which were excavated during the Northern Wei 北魏 (386-534) dynasty, Cave 6 is one of the most problematic one, and has been discussed for a long time. In Cave 6, there are various scenes from the life of Buddha depicted on the central pillar and sidewalls surround it in a complicated iconographical composition. In these reliefs, Chinese style garments appear for the first time in the history of Yungang Caves. In this article, I focus on the reliefs of scenes from Buddha’s life in Cave 6, and make a comparison with other works in detail. As a result, I make it clear that there can be seen influences from the Liangzhou 涼州 style Buddhist images and Yungang Cave 7・8. |
DOI: | 10.14989/131766 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/131766 |
出現コレクション: | 第85册 (創立八十周年記念論集) |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。