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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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frk_061_205.pdf | 585.29 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 急勾配林道における路面侵食の実態について (II) : 急勾配幹線道の維持管理計画について |
その他のタイトル: | On the case of Surface Erosion on the steep forest road (II) : On a method of maintenance-design for steep primary road |
著者: | 出来, 俊彦 ![]() 神崎, 康一 ![]() 古谷, 士郎 ![]() 田中, 良明 ![]() 鈴木, 保志 ![]() |
著者名の別形: | Deki, Toshihiko Kanzaki, Kouichi Furutani, Shirou Tanaka, Yoshiaki Suzuki, Yasushi |
発行日: | 13-Dec-1989 |
出版者: | 京都大学農学部附属演習林 |
誌名: | 京都大学農学部演習林報告 |
巻: | 61 |
開始ページ: | 205 |
終了ページ: | 216 |
抄録: | 急勾配幹線道の侵食状況の調査結果を基に, 既設急勾配道における舗装区間及び横断排水溝設置区間の選択方法について考察した。特に本報では, 路線を一定区間長 (斜距離) の単位区間に分割し, 各単位区間について, 舗装する, 横断排水溝を設置する, あるいは何もしない, の選択を行う場合について検討した。その選択が最適であるか否かの判定基準は, (4) 式で表した一計画期間中の幹線道の開設費用と維持管理費用の和が最小となるかどうかということである。横断排水溝の設置箇所に, ある制約を与えれば, 図-4に示した手順によって, 計算に要する労力をかなり削減することができる。さらに, この方法を用いてシミュレーション法による検討を行った結果, 単位区間の区間長が短い方が, より望ましい結果を与えることが判った。 This is a study on a method to find the best choise of positions for paving or setting cross-ditches in a steep earth road. Based on a condition of surface erosion on a steep forest road, we tried to minimize the cost for road (the cost for construction and maintenance of the road) by choosing one alternative, for each unit segment of equal length in the road, among three as follows : 1. This unit segment should be paved. 2. A cross dicth should be set on this unit segment. 3. Either paving or cross ditch isn't necessary for this unit segment. Under some limiting conditions, the optimal solution could be found with small computation load. From the result of simulation, it was found that the better result of computation could be expected by segmenting the road into the unit segments of the shorter length. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/191938 |
出現コレクション: | 第61号 |
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