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タイトル: | 大規模地震・津波後の国際海上コンテナ貨物の代替港湾の推計と港湾BCPへの適用 |
その他のタイトル: | Estimation of the Alternative Port of International Maritime Container Transport after Large-scale Earthquake/Tsunami and Application to Port-BCP |
著者: | 赤倉, 康寛 小野, 憲司 渡部, 富博 川村, 浩 |
著者名の別形: | AKAKURA, Yasuhiro ONO, Kenji WATANABE, Tomihiro KAWAMURA, Hiroshi |
キーワード: | コンテナ輸送 港湾BCP 代替港湾 コンテナ取扱能力 container transport port-BCP alternative port container handling capacity |
発行日: | Jun-2015 |
出版者: | 京都大学防災研究所 |
誌名: | 京都大学防災研究所年報. B |
巻: | 58 |
号: | B |
開始ページ: | 26 |
終了ページ: | 34 |
抄録: | As a result of the Great East Japan Earthquake/Tsunami, the port facilities of eastern Japan on the Pacific Ocean suffered severe damage and, ports on the Sea of Japan or Tokyo Bay functioned as alternative ports. Similarly, after the Great Hanshin-Awaji Earthquake, Osaka port and other major ports functioned as alternatives to the damaged Kobe port. In response to these issues, each port in Japan has developed a business continuity plan (port-BCP). An important issue in port-BCPs is identifying alternative ports. Against this background, the purposes of this study are (1) to develop the procedure for estimating alternative port after large-scale earthquakes/tsunamis, and (2) to apply the estimation results to the Tohoku regional port-BCP with the aim of preventing the disruption of container transport in the region. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/210095 |
関連リンク: | http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/nenpo/nenpo.html |
出現コレクション: | Vol.58 B |
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