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dc.contributor.author熊谷, 兼太郎ja
dc.contributor.author小野, 憲司ja
dc.contributor.author赤倉, 康寛ja
dc.contributor.alternativeKumagai, Kentaroen
dc.contributor.alternativeOno, Kenjien
dc.contributor.alternativeAkakura, Yasuhiroen
dc.contributor.transcriptionクマガイ, ケンタロウ-
dc.contributor.transcriptionオノ, ケンジ-
dc.contributor.transcriptionアカクラ, ヤスヒロ-
dc.date.accessioned2017-11-02T01:26:39Z-
dc.date.available2017-11-02T01:26:39Z-
dc.date.issued2017-11-
dc.identifier.issn0913-4026-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/227756-
dc.description.abstract大規模地震の発生直後から一定の期間,緊急支援輸送(Emergency Relief Logistics,ERL)が行われる.港湾利用のERLのボトルネックとなる可能性の高い過程を把握するために,小野ら(2015)の数値シミュレーションを参考に,タンカー,貨物船及びフェリーという3種類の船舶が船舶輸送を行うようにモデルを改良した.さらに,単純な条件設定ではあるものの,2011年東日本大震災の際にERLに携わった船舶数を参考にそれぞれの船舶数を推定することにより,南海トラフ地震の発生に伴う被害が懸念されている高知港について試算を行った.ja
dc.description.abstractEmergency Relief Logistics will play an important roll immediately after a large earthquake. In order to assess the process which will be a bottleneck/bottlenecks of ERL through port, the authors modified a numerical simulation model developped by Ono et al. (2015). The new model can handle three types of vessels: tankers, cargo ships and ferrys. In addition, although it is a simple condition setting, the number of each types of vessels was estimated with reference to the number of vessels engaged in ERL at the 2011 East Japan great earthquake. We conducted a trial calculation on the port of Kochi where the high risk of damage will be assumed by the Nankai Trough Earthquake.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher土木学会ja
dc.publisher.alternativeJapan Society of Civil Engineersen
dc.rights© 土木学会ja
dc.subjectEmergency Relief Logisticsen
dc.subjectNumerical simulationen
dc.subjectEarthquakeen
dc.subjectMaritime transporten
dc.title緊急支援輸送(ERL)を行う船舶輸送のシミュレーションja
dc.title.alternativeSimulation Model of Maritime Transport for Emergency Relief Logisticsen
dc.title.transcriptionキンキュウシエンユソウ(イーアールエル) ヲ オコナウ センパク ユソウ ノ シミュレーションja-Kana
dc.typejournal article-
dc.type.niitypeJournal Article-
dc.identifier.jtitle土木計画学研究・講演集ja
dc.identifier.volume56-
dc.identifier.spage1-
dc.identifier.epage4-
dc.textversionpublisher-
dc.identifier.artnum174-
dc.address京都大学特定准教授 経営管理大学院 港湾物流高度化寄付講座ja
dc.address港湾空港技術研究所客員研究官ja
dc.address国土技術政策総合研究所室長 港湾研究部ja
dc.address.alternativeIntegrated Port Logistics Chair, Graduate School of Management, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
datacite.awardNumber15H02970-
dc.identifier.jtitle-alternativeProceedings of Infrastructure Planningen
jpcoar.funderName日本学術振興会ja
jpcoar.funderName.alternativeJapan Society for the Promotion of Science (JSPS)en
出現コレクション:学術雑誌掲載論文

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