ダウンロード数: 266

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
ker.84.74.pdf257.59 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: Sole Distributors and Incentives to Innovate
著者: Flath, David
Nariu, Tatsuhiko
キーワード: innovation
sole distributor
発行日: 2015
出版者: Graduate School of Economics, Kyoto University
誌名: The Kyoto Economic Review
巻: 84
号: 1-2
開始ページ: 74
終了ページ: 93
抄録: An independent firm that is the sole distributor of an upstream monopoly supplier has a stronger incentive to discover and adopt cost-reducing innovations than would a competitive distribution industry bound to the same upstream supplier. This is true whether the downstream pricing behavior is of a Cournot or Bertrand variety, and whether the distributors' rights to innovations are exclusive or may be costlessly imitated. This represents a new effi ciency-based explanation for the manufacturer's assignment of exclusive geographic territories to distributors. It can explain why a foreign manufacturer would designate a sole importer to be uniquely responsible for wholesale distribution of its product within the importing country.
DOI: 10.11179/ker.84.74
URI: http://hdl.handle.net/2433/232657
出現コレクション:Vol.84 No.1-2

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。