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dc.contributor.authorSt. Jacques, Nicholasen
dc.contributor.authorTobin, Samuelen
dc.contributor.alternativeセイン. ジャック, ニコラスja
dc.contributor.alternativeトビン, サムエルja
dc.date.accessioned2020-09-24T08:32:36Z-
dc.date.available2020-09-24T08:32:36Z-
dc.date.issued2020-09-21-
dc.identifier.issn2434-9682-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/254637-
dc.description.abstractIn this paper, we define and explore player character (PC) death in tabletop role-playing games (TRPGs) through a survey of how PC death is addressed in a range of TRPG rulebooks. We connect PC death to player agency and in doing so connect death to downtime and other play modes in which players have less or no control of their PCs. We discuss how PC death affects gameplay by breaking up time, by ending or starting a period of play, or by reinforcing or severing player and PC connections. The objective of this analysis is to improve our understanding of PC death, as well as PC life and the control, agency and play associated with it.en
dc.description.abstract本稿では, テーブル・トーク・ロールプレイング・ゲーム(TRPG)におけるプレイヤーキャラクター(PC)の死を定義し, 様々なTRPGルールブックでPCの死がどのように扱われているかを調査することを考察する. また, PCの死をプレイヤーの行動力と結びつけ, ダウンタイムや, 自分のPCのコントロールが少ない, あるいはPCをコントロールできない他のプレイモードと結びつけている. PCの死が時間の中断, プレイの終了や開始, プレイヤーとPCのつながりの強化や切断によってゲームプレイにどのような影響を与えるかについても考察する. PCの死だけでなく, PCの人生とそれに関連するコントロール, エージェンシー(行為主体性), プレイについての理解を深めることが本稿の分析の目的である.ja
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoeng-
dc.publisher日本RPG学研究会ja
dc.publisher.alternativeJapanese Association for Role-Playing Game Studiesen
dc.rightsThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.en
dc.rightsこの作品はクリエイティブ・コモンズ表示4.0国際ライセンスの下に提供されています.ja
dc.subjectDeathen
dc.subjectmechanicsen
dc.subjectTRPGsen
dc.subjectja
dc.subjectゲームメカニックja
dc.subjectTRPGen
dc.subject.ndc798-
dc.title<Theoretical Article>Death Rules: A Survey and Analysis of PC Death in Tabletop Role-Playing Gamesen
dc.title.alternative<理論論文>死のルール・死の支配 : 卓上ロールプレイングゲームにおけるPCの死に関する調査と分析(英語のみ)ja
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.jtitleRPG学研究ja
dc.identifier.volume1-
dc.identifier.spage20-
dc.identifier.epage27-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey06-
dc.addressIndependent Scholaren
dc.addressFitchburg State Universityen
dc.address.alternative独立研究者ja
dc.address.alternativeフィチュバーグ州立大学ja
dc.relation.urlhttps://jarps.net/journal/issue/view/2-
dc.identifier.selfDOI10.14989/jarps_1_20-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.relation.isDerivedFromhttps://jarps.net/journal/issue/view/2-
dc.identifier.eissn2434-9682-
dc.identifier.jtitle-alternativeJapanese Journal of Analog Role-Playing Game Studiesen
出現コレクション:1号: TRPG・LARPにおける感情的・心理的安全性

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