ダウンロード数: 287
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
a49b0p19.pdf | 986.63 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 水害における適応型の避難経路アルゴリズムの開発 |
その他のタイトル: | Development of an Adaptive Evacuation Route Algorithm under Flood Disaster |
著者: | 劉, 玉玲 畑山, 満則 岡田, 憲夫 |
著者名の別形: | LIU, Yuling HATAYAMA, Michinori OKADA, Norio |
キーワード: | 避難経路 洪水 最も短い時間 DiMSIS Evacuation route Flood Shortest time DiMSIS |
発行日: | 1-Apr-2006 |
出版者: | 京都大学防災研究所 |
誌名: | 京都大学防災研究所年報. B |
巻: | 49 |
号: | B |
開始ページ: | 189 |
終了ページ: | 195 |
抄録: | この研究では,水害で人々の避難の振舞いへのダイナミックな水深の効果を考えて,適応型の避難経路アルゴリズム(AERA)を提案する。ダイクストラ最短経路方法の考えに基づいて,このアルゴリズムは総避難時間を最小にするという目標とする。時空間地理情報システム-DiMSISに基づいて,対象地域を神戸市長田区とし,アプローチの適用を試みる。実験の結果は、ダイナミックな状況の下の最適の避難経路を提供するのにAERAを使用することができるのを示する。 The Adaptive Evacuation Route Algorithm (AERA) is proposed in this paper considering the effect of the dynamic change in water depth on people’s evacuation behavior under a flood disaster. Based on the idea of Dijkstra shortest path method, this algorithm pursues the goal of minimizing total evacuation time. This approach is realized on spatial-temporal GIS software-DiMSIS and tested in Nagata area located in Kobe city. The result of the experiment shows that AERA can be used to provide optimal evacuation route under dynamic situations. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/26608 |
関連リンク: | http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/dat/nenpo/no49/49b0/a49b0p19.pdf |
出現コレクション: | No.49 B |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。