このアイテムのアクセス数: 1546
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
kjs_029_025.pdf | 937.2 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 中原, 慧 | ja |
dc.contributor.alternative | NAKAHARA, Akira | en |
dc.contributor.transcription | ナカハラ, アキラ | ja-Kana |
dc.date.accessioned | 2022-05-31T08:45:07Z | - |
dc.date.available | 2022-05-31T08:45:07Z | - |
dc.date.issued | 2021-12-25 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/274174 | - |
dc.description.abstract | This article examines the bullying victimization which students with an immigrant background have sometimes experienced in Japan contributing to serious incidents like suicide and often becoming a key reason why some students do not wish to go to school. Using TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), this article examines how the incidence of victimization varies between Japanese students and students with an immigrant background, and analyzes the relationship between linguistic differences, cultural differences and the frequency of victimization. The result shows that students with an immigrant background have experienced bullying victimization more frequently than Japanese students. Of course, linguistic and cultural differences can explain some of this difference but, even after controlling for these differences and other individual factors, immigrant background can still be identified as a clear risk factor for victimization. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 京都大学大学院文学研究科社会学研究室 | ja |
dc.publisher.alternative | Department of Sociology, Faculty of Letters, Kyoto University | en |
dc.rights | 本誌に掲載された原稿の著作権は、社会学研究室に帰属するものとする。 | ja |
dc.subject.ndc | 361 | - |
dc.title | <論文>移民的背景といじめ --TIMSSを用いた実証的分析-- | ja |
dc.title.alternative | <ARTICLES>Immigrant Background and Bullying Victimization: Empirical Analysis using TIMSS | en |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.ncid | AN10461313 | - |
dc.identifier.jtitle | 京都社会学年報 : KJS | ja |
dc.identifier.volume | 29 | - |
dc.identifier.spage | 25 | - |
dc.identifier.epage | 47 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 03 | - |
dc.address | 京都大学大学院文学研究科博士後期課程1年次; 日本学術振興会特別研究員DC | ja |
dcterms.accessRights | open access | - |
datacite.awardNumber | 21J23428 | - |
datacite.awardNumber.uri | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-21J23428/ | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Kyoto Journal of Sociology | en |
jpcoar.funderName | 日本学術振興会 | ja |
jpcoar.awardTitle | 日本における移民的背景のある児童生徒の学力形成に関する研究 | ja |
出現コレクション: | 第29号 |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。