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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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structcivil.68A.329.pdf | 7.07 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | たわみ影響線の変化に着目したBWIMによる橋梁の異常検知の可能性検討 |
その他のタイトル: | Feasibility investigations on bridge damage detection using BWIM focusing on changes in deflection influence line |
著者: | 横山, 拓海 ![]() 長谷川, 聡一朗 ![]() 金, 哲佑 ![]() ![]() ![]() 齊藤, 隆仁 ![]() 池田, 大造 ![]() |
著者名の別形: | Yokoyama, Takumi Hasegawa, Soichiro Kim, Chul-Woo Saito, Takato Iked, Daizo |
キーワード: | BWIM 損傷検知 damage detection 変位 displacement 影響線 influence line |
発行日: | 2022 |
出版者: | 土木学会 |
誌名: | 構造工学論文集 A |
巻: | 68A |
開始ページ: | 329 |
終了ページ: | 341 |
抄録: | This study investigates feasibility of bridge damage detection using BWIM and deflection of the bridge. A virtual axle is introduced to the vehicle so that increase of identified wheel loads caused by changes in deflection influence line due to damage can be distributed to the virtual axle. Investigating the identified wheel load of the virtual axle which should be zero in a pristine condition of the bridge theoretically, we can examine the possibility of damage in the bridge. Both model bridge damage experiments and simulations showed changes in the wheel load of the virtual axle due to damage in the bridge. Observations imply that selecting a proper location of the virtual axle would improve the accuracy of delivering increased virtual wheel load due to bridge damage. |
著作権等: | © 2022 公益社団法人 土木学会 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/278478 |
DOI(出版社版): | 10.11532/structcivil.68A.329 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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