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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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a65b0p26.pdf | 3.63 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | XRAIN立体観測データを用いた地形性降雨算定手法による短時間降雨予測に関する研究 |
その他のタイトル: | Investigation On a Short-term Rainfall Prediction with Orographic Rainfall Model Using Volume Scanning Radar Data of XRAIN |
著者: | 中渕, 遥平 ![]() 中北, 英一 ![]() |
著者名の別形: | NAKABUCHI, Yohei NAKAKITA, Eiichi |
キーワード: | 列車運行 降雨予測 移流モデル 地形性降雨 Train operation Rainfall prediction Translation model Orographic rainfall |
発行日: | Dec-2022 |
出版者: | 京都大学防災研究所 |
誌名: | 京都大学防災研究所年報. B |
巻: | 65 |
号: | B |
開始ページ: | 285 |
終了ページ: | 297 |
抄録: | Railway operators enforce train operation control based on actual precipitation observed by rain gauges to ensure safe train operation in heavy rainfall events. Now by utilizing rainfall forecasting information they may make train operation safer. In this study, we study about a prediction method combining the translation model and the orographic rainfall model. About the area around Mt. Hakone when typhoon No. 19 in October 2019, we verified the prediction accuracy and examined the utilization method from comparisons with observation values of rain gauge. As a result, it was found that the estimation accuracy of the rain gauge observation value is improved by considering the orographic rainfall comparing with the case of the translation model only. In addition, we proposed a method to obtain a wide range information of prediction from multiple prediction results obtained by radar data of multiple altitudes. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/279436 |
関連リンク: | http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/publications/nenpo/ |
出現コレクション: | Vol.65 B |

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