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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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jscejj.22-13027.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | 畠山, 琴羽 | ja |
dc.contributor.author | 植村, 佳大 | ja |
dc.contributor.author | 高橋, 良和 | ja |
dc.contributor.alternative | HATAKEYAMA, Kotoha | en |
dc.contributor.alternative | UEMURA, Keita | en |
dc.contributor.alternative | TAKAHASHI, Yoshikazu | en |
dc.date.accessioned | 2023-10-18T07:29:33Z | - |
dc.date.available | 2023-10-18T07:29:33Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/285547 | - |
dc.description.abstract | 2022年3月の福島県沖地震において,東北新幹線の2層式RCラーメン高架橋の中層梁損傷が広範囲で確認された.一般的に,2層式高架橋における中層梁損傷は,柱部の損傷低減に繋がるとされているが,当該地震で確認された中層梁の損傷モードはせん断破壊型であり,理想とするエネルギー吸収性能が発揮されていないといえる.また,中層梁損傷が高架橋の耐震性能に与える影響についての検討は過去に実施されているが,中層梁損傷が地震後の列車走行性に与える影響についての検討事例は見当たらない.そこで本研究では,構造物の耐震性能と社会へ提供されるサービス水準の定量的関係に関する検討の一例として,中層梁の損傷モードの違いに着目した数値解析を実施し,構造物の耐震性能と地震後の列車走行性に与える影響の定量化に向けた検証プロセスを示した. | ja |
dc.description.abstract | During the Fukushima Prefecture earthquake that occurred in March 2022, a lot of damage to the middle beams of two-story RC viaduct was confirmed. Therefore, it is important to understand the changes in the structural properties of two-story RC viaduct when the middle beams are damaged. In addition, it is not clear how the damage to the middle beams of two-story RC viaduct affects the train mobility. The fact means that the quantitative relationship between the structural performance and the level of service provided to society is not clear. If such quantitative relationship is provided, the development of new structural technology and its implementation in society will be stimulated. Therefore, this study evaluates the seismic resistance to two-story RC viaduct after damage to the middle beam, and presents a verification process of the relationship between structural performance and level of service in order to quantitatively evaluate the train mobility of two-story RC viaduct after damage to the middle beam. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 土木学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japan Society of Civil Engineers | en |
dc.rights | © 2023 土木学会 | ja |
dc.subject | two-story RC viaduct | en |
dc.subject | structural performance | en |
dc.subject | anti-catastrophe | en |
dc.subject | train mobility | en |
dc.subject | service | en |
dc.title | 2層式RCラーメン高架橋の地震後構造性能とサービス水準に関する考察 | ja |
dc.title.alternative | STRUCTURAL PERFORMANCE AFTER EARTHQUAKE AND LEVEL OF SERVICE OF TWO-STORY VIADUCT | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.jtitle | 土木学会論文集 | ja |
dc.identifier.volume | 79 | - |
dc.identifier.issue | 13 | - |
dc.relation.doi | 10.2208/jscejj.22-13027 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.identifier.artnum | 22-13027 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
datacite.awardNumber | 21H04574 | - |
datacite.awardNumber | 21K14231 | - |
datacite.awardNumber.uri | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-21H04574/ | - |
datacite.awardNumber.uri | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-21K14231/ | - |
dc.identifier.eissn | 2436-6021 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Japanese Journal of JSCE | en |
jpcoar.funderName | 日本学術振興会 | ja |
jpcoar.funderName | 日本学術振興会 | ja |
jpcoar.awardTitle | 供用継続しながら構造性能を改変できるメタボリズム構造の展開 | ja |
jpcoar.awardTitle | 大断面RC単柱でのセルフセンタリング機構を実現する埋込立体フレームコアの開発 | ja |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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