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dc.contributor.author畠山, 琴羽ja
dc.contributor.author植村, 佳大ja
dc.contributor.author高橋, 良和ja
dc.contributor.alternativeHATAKEYAMA, Kotohaen
dc.contributor.alternativeUEMURA, Keitaen
dc.contributor.alternativeTAKAHASHI, Yoshikazuen
dc.date.accessioned2023-10-18T07:29:33Z-
dc.date.available2023-10-18T07:29:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/285547-
dc.description.abstract2022年3月の福島県沖地震において,東北新幹線の2層式RCラーメン高架橋の中層梁損傷が広範囲で確認された.一般的に,2層式高架橋における中層梁損傷は,柱部の損傷低減に繋がるとされているが,当該地震で確認された中層梁の損傷モードはせん断破壊型であり,理想とするエネルギー吸収性能が発揮されていないといえる.また,中層梁損傷が高架橋の耐震性能に与える影響についての検討は過去に実施されているが,中層梁損傷が地震後の列車走行性に与える影響についての検討事例は見当たらない.そこで本研究では,構造物の耐震性能と社会へ提供されるサービス水準の定量的関係に関する検討の一例として,中層梁の損傷モードの違いに着目した数値解析を実施し,構造物の耐震性能と地震後の列車走行性に与える影響の定量化に向けた検証プロセスを示した.ja
dc.description.abstractDuring the Fukushima Prefecture earthquake that occurred in March 2022, a lot of damage to the middle beams of two-story RC viaduct was confirmed. Therefore, it is important to understand the changes in the structural properties of two-story RC viaduct when the middle beams are damaged. In addition, it is not clear how the damage to the middle beams of two-story RC viaduct affects the train mobility. The fact means that the quantitative relationship between the structural performance and the level of service provided to society is not clear. If such quantitative relationship is provided, the development of new structural technology and its implementation in society will be stimulated. Therefore, this study evaluates the seismic resistance to two-story RC viaduct after damage to the middle beam, and presents a verification process of the relationship between structural performance and level of service in order to quantitatively evaluate the train mobility of two-story RC viaduct after damage to the middle beam.en
dc.language.isojpn-
dc.publisher土木学会ja
dc.publisher.alternativeJapan Society of Civil Engineersen
dc.rights© 2023 土木学会ja
dc.subjecttwo-story RC viaducten
dc.subjectstructural performanceen
dc.subjectanti-catastropheen
dc.subjecttrain mobilityen
dc.subjectserviceen
dc.title2層式RCラーメン高架橋の地震後構造性能とサービス水準に関する考察ja
dc.title.alternativeSTRUCTURAL PERFORMANCE AFTER EARTHQUAKE AND LEVEL OF SERVICE OF TWO-STORY VIADUCTen
dc.typejournal article-
dc.type.niitypeJournal Article-
dc.identifier.jtitle土木学会論文集ja
dc.identifier.volume79-
dc.identifier.issue13-
dc.relation.doi10.2208/jscejj.22-13027-
dc.textversionpublisher-
dc.identifier.artnum22-13027-
dcterms.accessRightsopen access-
datacite.awardNumber21H04574-
datacite.awardNumber21K14231-
datacite.awardNumber.urihttps://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-21H04574/-
datacite.awardNumber.urihttps://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-21K14231/-
dc.identifier.eissn2436-6021-
dc.identifier.jtitle-alternativeJapanese Journal of JSCEen
jpcoar.funderName日本学術振興会ja
jpcoar.funderName日本学術振興会ja
jpcoar.awardTitle供用継続しながら構造性能を改変できるメタボリズム構造の展開ja
jpcoar.awardTitle大断面RC単柱でのセルフセンタリング機構を実現する埋込立体フレームコアの開発ja
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

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