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dc.contributor.authorConcato, Camilaen
dc.contributor.alternativeコンカート, カミラja
dc.date.accessioned2023-12-01T07:25:12Z-
dc.date.available2023-12-01T07:25:12Z-
dc.date.issued2023-11-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/286273-
dc.description.abstractPedro Panhoca da Silva's dissertation explores the convergence of literature and gamebooks. It commences with a playful nod to gamebook elements, suggesting an innovative approach. Silva categorizes various ludic products and analyzes Jonathan Green's successful adaptation of Lewis Carroll's classics into a gamebook. He then presents his own gamebook adaptation of José Frederico Ferreira Martins' “Angrid: romance oriental, ” resulting in “Ângela: a vingança transcontinental” (Angela: The Transcontinental Revenge). Feedback indicated a positive reception, highlighting the younger generation's interest in interactive texts. Silva emphasizes the need for gamebooks in educational settings, suggesting they resonate with contemporary readers. His work stands as a significant academic contribution to gamebook studies.en
dc.description.abstractペドロ・パンホカ・ダ・シルヴァの論文は,文学とゲームブックの融合を探求している.この論文は,ゲームブックの要素に遊び心を持たせることから始まり,革新的なアプローチを示唆している.シルヴァは様々なリュディック作品を分類し,ジョナサン・グリーンがルイス・キャロルの古典のゲームブック化に成功したことを分析する.そして,ジョゼ・フレデリコ・フェレイラ・マルティンスの「Angrid: Romance Oriental(アングリッド:ロマンス・オリエンタル)」を自らゲームブック化した「Ângela: a vingança transcontinental(アンジェラ:大陸横断の復讐)」を紹介.反響は上々で,若い世代がインタラクティブなテキストに関心を寄せていることが浮き彫りになった.シルヴァは,教育現場におけるゲームブックの必要性を強調し,現代の読者の共感を呼んでいることを示唆している.彼の研究は,ゲームブック研究への学術的貢献として重要な位置を占めている.ja
dc.language.isoeng-
dc.publisher日本RPG学研究会ja
dc.publisher.alternativeJapanese Association for Role-Playing Game Studiesen
dc.rightsThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.en
dc.rightsこの作品はクリエイティブ・コモンズ表示4.0国際ライセンスの下に提供されています.ja
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ja-
dc.subjectGamebooksen
dc.subjectliterary adaptationsen
dc.subjectinteractive textsen
dc.subjectdissertation reviewen
dc.subjectPortugueseen
dc.subjectゲームブックja
dc.subject文芸翻案ja
dc.subjectインタラクティブ・テキストja
dc.subject博士論文書評ja
dc.subjectポルトガル語ja
dc.subject.ndc798-
dc.title<Book Review>Literatura E Livros-Jogos: Review of “Literature and Gamebooks” by Pedro Panhoca da Silvaen
dc.title.alternative<書評>リテラテュラ エ リブロス・ジョシュ:ペドロ・パンホカ・ダ・シルヴァ著『文学とゲームブック』書評ja
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.jtitleRPG学研究ja
dc.identifier.volume4-
dc.identifier.spage45-
dc.identifier.epage47-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey10-
dc.addressUniversidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)en
dc.address.alternativeマッケンジー長老派大学ja
dc.relation.urlhttps://jarps.net/journal/issue/view/5-
dc.identifier.selfDOI10.14989/jarps_4_45-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.relation.isDerivedFromhttps://jarps.net/journal/issue/view/5-
dc.identifier.eissn2434-9682-
dc.identifier.jtitle-alternativeJapanese Journal of Analog Role-Playing Game Studiesen
出現コレクション:4号: 自分の物語を選ぶ:インタラクティブな作品とその側面

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