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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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a66b0p28.pdf | 6.44 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 竹林, 洋史 | ja |
dc.contributor.alternative | TAKEBAYASHI, Hiroshi | en |
dc.date.accessioned | 2024-01-18T05:26:11Z | - |
dc.date.available | 2024-01-18T05:26:11Z | - |
dc.date.issued | 2023-12 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/286686 | - |
dc.description.abstract | A field observation was conducted on the debris flow that occurred in Maruyama, Miyagawa-cho, Hida City, Gifu Prefecture, Japan, as a result of the torrential rainfall in western Japan in July 2018. Numerical simulations of the debris flow were also conducted to discuss countermeasures for railroads considering the flow characteristics of debris flows. The debris flows originated from two valleys. Numerical simulations showed that a large amount of sediment was deposited downstream of the confluence of the two tributaries and in the west side of the tributary. This is due to the geometry of the stream, which is conducive to sediment deposition, and is thought to be one of the reasons for the frequent occurrence of debris flows. Numerical simulation of debris flows can be used to calculate the path and duration of debris flows. This information can be used to determine effective locations for debris flow sensors that can warn trains in operation. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 京都大学防災研究所 | ja |
dc.publisher.alternative | Disaster Prevention Research Institute, Kyoto University | en |
dc.rights | 京都大学防災研究所年報に収載された各論文の著作権はすべて著者が有しています。(したがって、各著作物の著者が自身の論文を利用するにあたっては、京都大学防災研究所の許可は必要ありません。)私的使用・引用など著作権法上認められている場合を除き、著者に無断で転載、複製、翻訳などの利用をすることはできません。収載論文の私的利用・引用などの著作権に関わる取り扱いは、利用者の責任で著作権法に則って行ってください。 | ja |
dc.subject | 鉄道 | ja |
dc.subject | 土石流 | ja |
dc.subject | 数値解析 | ja |
dc.subject | 現地調査 | ja |
dc.subject | 土砂災害対策 | ja |
dc.subject | Railways | en |
dc.subject | Debris flow | en |
dc.subject | Numerical analysis | en |
dc.subject | Field observation | en |
dc.subject | Countermeasures against sediment disaster | en |
dc.subject.ndc | 519.9 | - |
dc.title | 土石流の流動特性を考慮した鉄道の土砂災害対策 | ja |
dc.title.alternative | Countermeasures Against Sediment Disaster on Railroads Considering Flow Characteristics of Debris Flow | en |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.ncid | AN00027784 | - |
dc.identifier.jtitle | 京都大学防災研究所年報. B | ja |
dc.identifier.volume | 66 | - |
dc.identifier.issue | B | - |
dc.identifier.spage | 256 | - |
dc.identifier.epage | 262 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 28 | - |
dc.address | 京都大学防災研究所 | ja |
dc.address.alternative | Disaster Prevention Research Institute, Kyoto University | en |
dc.relation.url | http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/publications/nenpo/ | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 0386-412X | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Disaster Prevention Research Institute Annuals. B | en |
出現コレクション: | Vol.66 B |

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