このアイテムのアクセス数: 185
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
jerra_9_43.pdf | 6.92 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | <論文>シンガポールの就学前教育における「社会」とのつながりの実態 --「Discovery of the World」という学習領域に焦点を当てて-- |
その他のタイトル: | <Article>The Actual Situation of Connections with “Society” in Singapore's Preschool Education: Focusing on the Learning Area of “Discovery of the World” |
著者: | 李, 霞 ![]() |
著者名の別形: | LI, Xia |
発行日: | 19-Mar-2024 |
出版者: | 京都大学学際融合教育研究推進センター地域連携教育研究推進ユニット |
誌名: | 地域連携教育研究 |
巻: | 9 |
開始ページ: | 43 |
終了ページ: | 55 |
抄録: | This study addresses the dearth of prior research concerning the connections with “society” within early childhood education in Singapore, and aims to offer meaningful suggestions for Japan, which strives to clarify the idea of “Curriculum Open to Society.” The paper delves into three primary aspects. ①What is the specific concept of “society” considered in early childhood education in Singapore? ②What are the qualities and abilities of children required to connect with “society”? ③What kind of activities and ideas are used in Singapore to foster these qualities and abilities? To achieve these research objectives, this paper analyzed Singapore's early childhood education curriculum policy and conducted an empirical study through field observations at local kindergartens. |
DOI: | 10.14989/JERRA_9_43 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/287415 |
出現コレクション: | 第9号 |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。