ダウンロード数: 39
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
artsci.20.45.pdf | 1.85 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 中津, 良平 | ja |
dc.contributor.author | 土佐, 尚子 | ja |
dc.contributor.author | 高田, 浩之 | ja |
dc.contributor.author | 楠見, 孝 | ja |
dc.contributor.alternative | Nakatsu, Ryohei | en |
dc.contributor.alternative | Tosa, Naoko | en |
dc.contributor.alternative | Takada, Hiroyuki | en |
dc.contributor.alternative | Kusumi, Takashi | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-09T07:31:55Z | - |
dc.date.available | 2024-05-09T07:31:55Z | - |
dc.date.issued | 2020-03-30 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/287594 | - |
dc.description.abstract | デジタルサイネージやプロジェクションマッピングなどのように、大画面・ディスプレイでの画像・動画の表示が普及しつつあり、各種の条件下でのLED ディスプレイとプロジェクターのいずれが優れているかの比較が重要である。 本研究では200インチLED ディスプレイと200インチスクリーンとプロジェクターを用いた2種類の表示を行う実験環境を用意し、照明有と照明無の2つの明るさ条件と、アートとテキストの2種類のコンテンツを使用し、3要因からなる計8種類の環境下で、24人の被験者を対象とした心理実験を行なった。得られた結果について5段階のスコアの平均値の比較と8条件間の多重比較を行い、アート+消灯+LED の条件が他よりはるかに良い結果であることが判明した。次に、より詳細な分析結果を知るために、3要因分散分析を実行し、3つの要素が互いにどのように影響するかを明らかにした。 | ja |
dc.description.abstract | Display of images/videos on a big screen/display, such as digital signage, projection mapping, etc., is becoming popular in the area of entertainment, advertisement and so on. Comparison of the usage of an LED display and a projector is important for such applications. We have prepared experimental environment where two types of projection/display using a 200 inch LED display and a 200 inch screen and a projector. Also, two brightness conditions, light-on and light-off, and two types of contents, art content and text content, were used for the experiment. Under totally eight types of environments, we carried out a psychological experiment using 24 participants. Each subject filled a questionnaire based on five-point semantic differential scale. For the obtained results, firstly, the comparison of mean value of 5 grade scores was carried out and it was revealed that the combination of art content, light-off, and LED display gives far better results than other combinations. Next, to know more detailed analysis results, three-way ANOVA was carried out. And it was revealed how the three factors (LED display/projector, light on/off, art/text content) influence each other. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 芸術科学会 | ja |
dc.publisher.alternative | The Society for Art and Science | en |
dc.rights | 発行元の許可を得て登録しています. | ja |
dc.rights | This article is deposited under the publisher's permission. | en |
dc.subject | LED ディスプレイ | ja |
dc.subject | プロジェクター | ja |
dc.subject | 大画面表示 | ja |
dc.subject | 心理評価 | ja |
dc.subject | LED display | en |
dc.subject | projector | en |
dc.subject | large scale projection/display | en |
dc.subject | psychological experiment | en |
dc.title | 大画面LEDディスプレイおよびプロジェクションによる画像・映像 表示の心理評価 | ja |
dc.title.alternative | Psychological Evaluation for Images/Videos Using Large LED Display and Projection | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.jtitle | 芸術科学会論文誌 | ja |
dc.identifier.volume | 20 | - |
dc.identifier.issue | 1 | - |
dc.identifier.spage | 45 | - |
dc.identifier.epage | 54 | - |
dc.relation.doi | 10.3756/artsci.20.45 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.address | 京都大学デザインスクール | ja |
dc.address | 京都大学大学院総合生存学館 | ja |
dc.address | 株式会社テルミック | ja |
dc.address | 京都大学大学院教育学研究科 | ja |
dc.address.alternative | Design School, Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Graduate School of Advanced Integrated Studies in Human Survivability, Kyoto University | en |
dc.address.alternative | TELMIC Co., Ltd. | en |
dc.address.alternative | Graduate School of Education, Kyoto University | en |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.eissn | 1347-2267 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | The Journal of the Society for Art and Science | en |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
![](/dspace/image/articlelinker.gif)
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。