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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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jarps_5_37e.pdf | 944.68 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | Livesey-Stephens, Beatrix | en |
dc.contributor.alternative | リヴジー=スティーヴンス, ベアトリクス | ja |
dc.date.accessioned | 2024-12-19T04:41:59Z | - |
dc.date.available | 2024-12-19T04:41:59Z | - |
dc.date.issued | 2024-11-23 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/290922 | - |
dc.description.abstract | The intersections between calibration, disability, and access in TRPGs remain understudied, although they can be integral to the play experience of players with conditions such as autism, anxiety, PTSD, or others. Not only can the tools scaffold an experience of informed and acceptable risk for everyone, they can also equip players to tackle topics in-game that they may not find entirely comfortable but still wish to engage with. Game designer Jeeyon Shim calls this Type 1 and Type 2 fun. Importantly, safety tools do not encourage a culture of pushing through unwanted topics and can, in fact, provide for more communalised gameplay, worldbuilding and clearer boundaries. These tools, and other safety tools that do not have formalised mechanics, are inherently adaptable to 'crip time', which can widen access for disabled players through using time as a resource that benefits the game rather than constrains it. | en |
dc.description.abstract | 卓上ロールプレイングゲーム (TRPG) のキャリブレーション,障害,そしてアクセスの交差点は,十分に研究されていないが,自閉症,不安障害,PTSDなどの状態を持つプレイヤーにとって,プレイ体験の重要な要素となり得る.これらのツールは,全てのプレイヤーにとって情報に基づいて受け入れ可能なリスクを伴う体験を支えるだけでなく,プレイヤーがゲーム内で完全に快適とは言えないが,依然として関わりたいと考えるテーマに取り組むことを可能にする.ゲームデザイナーのジーオン シムは,これを「タイプ1の楽しみ」と「タイプ2の楽しみ」と呼んでいる.特に,安全ツールは,望まれないトピックに無理に取り組む文化を助長するものではなく,むしろ,より共同的なゲームプレイや世界構築,そして明確な境界設定を提供することができる.これらのツールや,正式なメカニクスを持たない他の安全ツールは,本質的に「クリプ・タイム」に適応可能であり,時間をゲームに制約を与えるのではなく,ゲームに利益をもたらすリソースとして使うことで,障害のあるプレーヤーのアクセスを広げることができる. | ja |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | 日本RPG学研究会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japanese Association for Role-Playing Game Studies | en |
dc.rights | © Copyright: LIVESEY-STEPHENS. This journal is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use and redistribution provided that the original author and source are credited. | en |
dc.rights | ライセンス: クリエイティブ・コモンズ 表示4.0 国際ライセンス | ja |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ja | - |
dc.subject | accessibility | en |
dc.subject | calibration | en |
dc.subject | crip theory | en |
dc.subject | safety tools | en |
dc.subject | TRPG | en |
dc.subject | アクセシビリティ | ja |
dc.subject | キャリブレーション | ja |
dc.subject | クリップ・セオリー | ja |
dc.subject | 安全ツール | ja |
dc.subject.ndc | 798 | - |
dc.title | <Theoretical Article>Reimagining Calibration Frameworks Through Crip Theory | en |
dc.title.alternative | <理論論文>クリップ・セオリーを通じたキャリブレーション枠組みの再考 | ja |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.jtitle | RPG学研究 | ja |
dc.identifier.volume | 5 | - |
dc.identifier.spage | 37e | - |
dc.identifier.epage | 46e | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 08 | - |
dc.address | Abertay University | en |
dc.address.alternative | オバータイ大学 | ja |
dc.relation.url | https://jarps.net/journal/issue/view/6 | - |
dc.identifier.selfDOI | 10.14989/jarps_5_37e | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dcterms.alternative | <Theory>Reimagining Calibration Frameworks Through Crip Theory | en |
dc.identifier.eissn | 2434-9683 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Japanese Journal of Analog Role-Playing Game Studies (JARPS)# en | - |
出現コレクション: | 5号: アナログ・ロールプレイング・ゲームにおけるアクセスとアクセシビリティの探求 |

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