このアイテムのアクセス数: 149

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
jarps_5_47e.pdf1.18 MBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorTsiaras, Iliasen
dc.contributor.authorNeofotistos, Vasileiosen
dc.contributor.alternativeツィアラス, イリアスja
dc.contributor.alternativeネオフォティストス, バシレイオスja
dc.date.accessioned2024-12-19T04:41:59Z-
dc.date.available2024-12-19T04:41:59Z-
dc.date.issued2024-11-23-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/290923-
dc.description.abstractThe principal purpose of this study is to investigate the overall attitude of adult trainers in Greece about educational live-action role-playing games (edu-LARPs) and their utilization as a teaching method. More specifically, it is an attempt to determine if the trainers’ experience with various tabletop role-playing games affects their attitude towards this method and the frequency of usage. Moreover, the ultimate goal is to be an introduction to a large portion of this particular educational community with this innovative teaching method, setting the ground for further research that will help expand the academic field. The results depict a statistically significant correlation between the overall attitude of the trainers towards edu-LARPs and their level of experience with tabletop RPGs. This correlation seems to extend also to the frequency of usage.en
dc.description.abstract本研究の主な目的は,ギリシャにおける成人向けのトレーナーが教育的ライブアクションロールプレイングゲーム (edu-LARPs) およびその教授法としての利用について抱く全体的な態度を調査することである.より具体的には,様々なテーブルトップロールプレイングゲームの経験がトレーナーのこの教授法に対する態度および使用頻度にどのように影響するかを明らかにする試みである.また,本研究の最終的な目標は,この革新的な教授法を広く教育コミュニティに紹介し,学術分野を拡大するためのさらなる研究の基礎を築くことである. 結果として,トレーナーのedu-LARPsに対する全体的な態度とテーブルトップRPGの経験レベルの間には統計的に有意な相関が見られた.この相関は使用頻度にも及ぶ傾向がある.ja
dc.language.isoeng-
dc.publisher日本RPG学研究会ja
dc.publisher.alternativeJapanese Association for Role-Playing Game Studiesen
dc.rights© Copyright: TSIARAS & NEOFOTISTOS. This journal is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use and redistribution provided that the original author and source are credited.en
dc.rightsライセンス: クリエイティブ・コモンズ 表示4.0 国際ライセンスja
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ja-
dc.subjectedu-LARPen
dc.subjectTRPGen
dc.subjectDungeons & Dragonsen
dc.subjectinnovative teaching methodsen
dc.subject教育的LARPja
dc.subjectダンジョンズ&ドラゴンズja
dc.subject革新的な教授法ja
dc.subject.ndc798-
dc.title<Original Research>The Influence of Educators' Tabletop Role-Playing Games Familiarity on the Implementation of LARPs in Adult Educationen
dc.title.alternative<研究論文>教育者のテーブルトークRPG への理解が成人教育におけるLARPの導入に与える影響ja
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.jtitleRPG学研究ja
dc.identifier.volume5-
dc.identifier.spage47e-
dc.identifier.epage62e-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey09-
dc.addressUniversity of Macedoniaen
dc.addressUniversity of Macedoniaen
dc.address.alternativeマケドニア大学ja
dc.address.alternativeマケドニア大学ja
dc.relation.urlhttps://jarps.net/journal/issue/view/6-
dc.identifier.selfDOI10.14989/jarps_5_47e-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.eissn2434-9682-
dc.identifier.jtitle-alternativeJapanese Journal of Analog Role-Playing Game Studies (JARPS)# en-
出現コレクション:5号: アナログ・ロールプレイング・ゲームにおけるアクセスとアクセシビリティの探求

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このアイテムは次のライセンスが設定されています: クリエイティブ・コモンズ・ライセンス Creative Commons