このアイテムのアクセス数: 149
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
jarps_5_47e.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tsiaras, Ilias | en |
dc.contributor.author | Neofotistos, Vasileios | en |
dc.contributor.alternative | ツィアラス, イリアス | ja |
dc.contributor.alternative | ネオフォティストス, バシレイオス | ja |
dc.date.accessioned | 2024-12-19T04:41:59Z | - |
dc.date.available | 2024-12-19T04:41:59Z | - |
dc.date.issued | 2024-11-23 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/290923 | - |
dc.description.abstract | The principal purpose of this study is to investigate the overall attitude of adult trainers in Greece about educational live-action role-playing games (edu-LARPs) and their utilization as a teaching method. More specifically, it is an attempt to determine if the trainers’ experience with various tabletop role-playing games affects their attitude towards this method and the frequency of usage. Moreover, the ultimate goal is to be an introduction to a large portion of this particular educational community with this innovative teaching method, setting the ground for further research that will help expand the academic field. The results depict a statistically significant correlation between the overall attitude of the trainers towards edu-LARPs and their level of experience with tabletop RPGs. This correlation seems to extend also to the frequency of usage. | en |
dc.description.abstract | 本研究の主な目的は,ギリシャにおける成人向けのトレーナーが教育的ライブアクションロールプレイングゲーム (edu-LARPs) およびその教授法としての利用について抱く全体的な態度を調査することである.より具体的には,様々なテーブルトップロールプレイングゲームの経験がトレーナーのこの教授法に対する態度および使用頻度にどのように影響するかを明らかにする試みである.また,本研究の最終的な目標は,この革新的な教授法を広く教育コミュニティに紹介し,学術分野を拡大するためのさらなる研究の基礎を築くことである. 結果として,トレーナーのedu-LARPsに対する全体的な態度とテーブルトップRPGの経験レベルの間には統計的に有意な相関が見られた.この相関は使用頻度にも及ぶ傾向がある. | ja |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | 日本RPG学研究会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japanese Association for Role-Playing Game Studies | en |
dc.rights | © Copyright: TSIARAS & NEOFOTISTOS. This journal is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use and redistribution provided that the original author and source are credited. | en |
dc.rights | ライセンス: クリエイティブ・コモンズ 表示4.0 国際ライセンス | ja |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ja | - |
dc.subject | edu-LARP | en |
dc.subject | TRPG | en |
dc.subject | Dungeons & Dragons | en |
dc.subject | innovative teaching methods | en |
dc.subject | 教育的LARP | ja |
dc.subject | ダンジョンズ&ドラゴンズ | ja |
dc.subject | 革新的な教授法 | ja |
dc.subject.ndc | 798 | - |
dc.title | <Original Research>The Influence of Educators' Tabletop Role-Playing Games Familiarity on the Implementation of LARPs in Adult Education | en |
dc.title.alternative | <研究論文>教育者のテーブルトークRPG への理解が成人教育におけるLARPの導入に与える影響 | ja |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.jtitle | RPG学研究 | ja |
dc.identifier.volume | 5 | - |
dc.identifier.spage | 47e | - |
dc.identifier.epage | 62e | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 09 | - |
dc.address | University of Macedonia | en |
dc.address | University of Macedonia | en |
dc.address.alternative | マケドニア大学 | ja |
dc.address.alternative | マケドニア大学 | ja |
dc.relation.url | https://jarps.net/journal/issue/view/6 | - |
dc.identifier.selfDOI | 10.14989/jarps_5_47e | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.eissn | 2434-9682 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Japanese Journal of Analog Role-Playing Game Studies (JARPS)# en | - |
出現コレクション: | 5号: アナログ・ロールプレイング・ゲームにおけるアクセスとアクセシビリティの探求 |

このアイテムは次のライセンスが設定されています: クリエイティブ・コモンズ・ライセンス