このアイテムのアクセス数: 5200

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
ASM_17_59.pdf437.69 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorNA'ALLAH, Abdul-Rasheeden
dc.date.accessioned2008-11-18T09:47:46Z-
dc.date.available2008-11-18T09:47:46Z-
dc.date.issued1996-10-
dc.identifier.issn0285-1601-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/68145-
dc.description.abstractWith evidence presented by Samuel Johnson, S. F. Nadel and Oludare Olajubu on the origin of Egungun, the African cultic masquerade in Nigeria, it can be concluded that Egungun originated from the Nupe culture, contrary to the popular belief that it took root from Yoruba religion. Nupe people actually seem to have used Egungun bamboozle and harass other ethnic groups around them. The author advocates, that in place of the present over-romanticization of the Egungun tradition, the cult needs scrutiny from oppressive and exploitative perspectives. African artists should explore African history and culture only from progressive and functional paradigms.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoeng-
dc.publisherThe Center for African Area Studies, Kyoto Universityen
dc.publisher.alternative京都大学アフリカ地域研究資料センターja
dc.subjectEgungunen
dc.subjectCultic masqueradeen
dc.subjectNupeen
dc.subjectYorubaen
dc.subjectDadakuadaen
dc.subjectNigeriaen
dc.subject.ndc240-
dc.titleThe Origin of Egungun: A Critical Literary Appraisalen
dc.typejournal article-
dc.type.niitypeJournal Article-
dc.identifier.ncidAA10626444-
dc.identifier.jtitleAfrican Study Monographsen
dc.identifier.volume17-
dc.identifier.issue2-
dc.identifier.spage59-
dc.identifier.epage68-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey01-
dc.addressUniversity of Albertaen
dc.identifier.selfDOI10.14989/68145-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn0285-1601-
出現コレクション:Vol.17 No.2

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。