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a10a0p34.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 十字型組立柱の座屈に関する実験的研究 |
その他のタイトル: | AN EXPERIMENTAL STUDY ON THE BUCKLING BEHAVIOR OF ANGLE +-SECTIONS |
著者: | 若林, 實 ![]() 石田, 昭 ![]() 野中, 泰二郎 ![]() 小城, 修 ![]() |
著者名の別形: | WAKABAYASHI, Minoru ISHIDA, Akira NONAKA, Taijiro KOSHIRO, Osamu |
発行日: | 1-Mar-1967 |
出版者: | 京都大学防災研究所 |
誌名: | 京都大学防災研究所年報. A |
巻: | 10 |
号: | A |
開始ページ: | 439 |
終了ページ: | 450 |
抄録: | 送電用鉄塔の主材には, 山形鋼を十字型に組み合わせて, 合成断面としたものが, 多々用いられる。そして, それら鉄塔上部構造の破壊の多くが主材の座屈によるものであることを考えればD*, それら合成断面の座屈挙動, および耐力に関する基礎的研究の必要性が痛感されるが, その様な研究の報告は見当らないようである。そこで筆者らは高張力鋼よりなる山形鋼2個を溶接またはボルト締めによって結合し・十字型断面を形成して, 両端ピン支持の条件のもとに中心圧縮の座屈実験を行なった。 An experimental study is made of the buckling strength and behaviour of a composite ~-section under central thrust. Two angles constitute a specimen, being connected throughbolted or welded joints at equal distances. A total of thirty specimens are tested usingL-50 x 50 x 6 and L-65 x 65 x 6 of high tention steel. It is observed that bending, torsionor local deformation causes primarily the buckling of the composite section. The upperand lower bounds of the buckling strength are determined theoretically, and these arereasonably well confirmed by the experiment. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/69333 |
関連リンク: | http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/nenpo/nenpo.html |
出現コレクション: | No.10 A |
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