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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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a25b2p01.pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 上部工の拘束を考慮した多点入力高架橋の地震応答解析 |
その他のタイトル: | MULTI-INPUT EARTHQUAKE RESPONSE OF ELEVATED HIGHWAY BRIDGES WITH CONSTRAINTS OF GIRDERS |
著者: | 後藤, 尚男 ![]() 亀田, 弘行 ![]() 浅村, 忠文 ![]() |
著者名の別形: | GOTO, Hisao KAMEDA, Hiroyuki ASAMURA, Tadafumi |
発行日: | 1-Apr-1982 |
出版者: | 京都大学防災研究所 |
誌名: | 京都大学防災研究所年報. B |
巻: | 25 |
号: | B-2 |
開始ページ: | 1 |
終了ページ: | 32 |
抄録: | This paper deals with earthquake response of elevated highway bridges with an emphasis onthe effects of differential earthquake motions at neighbouring pier sites on the seismic forces inducedin girder supports and torsional moment induced in piers, as well as acceleration and displacementresponses and bending moment. It is demonstrated that higher mode (4th mode) vibration causedby differential pier motions with constraints of girders whose effects are not considered in currentdesign affects considerably seismic loads acting on girder-pier connecting supports. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/70547 |
関連リンク: | http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/nenpo/nenpo.html |
出現コレクション: | No.25 B-2 |

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